نمايشگاه نقاشي قهوه‌خانه‌اي و قاجار، اثر هنرمند مهدي طالعي‌نيا،يازدهم آذر در كاخ گلستان برپا مي‌شود.

مهدي طالعي‌نيا، هنرمند و نقش به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: در اين نمايشگاه حدود 40 اثر با تكنيك رنگ روغن روي بوم به نمايش  گذاشته شده است.
وي افزود: طرح‌ها و اتودهاي اين نقاشي‌ها از سال 75 با مضمون نشانه‌ها شكل گرفت و به دليل تعدادي از مشكلات سه سال پيش اجرا شد.
طالعي‌نيا تصريح كرد: اين تابلوهاي نقاشي الهام گرفته از نقاشي‌هاي سبك قاجار و پرده‌هاي قهوه‌خانه‌اي بوده و برخي از آثار اتوپرتره "چهره نگاره‌هاي خود نقاش" است.

*تاكيد بر رويكرد فطري و كودكانه در آثار اين نمايشگاه

اين هنرمند نقاش بيان كرد: رويكرد فطري و كودكانه در آثار مورد تاكيد قرار گرفته و سعي كرديم همزاد پنداري با كاراكترهاي تابلوهاي قاجاري و قهوه خانه‌اي انجام دهم البته اين اتفاق قبلا در پرده‌هاي عاشورايي رخ داده است.
وي اظهار داشت: در بخشي از پرده‌هاي قهوه‌خانه‌اي سبك و روش زندگي خودم را به تصوير كشيده‌ام.
طالعي‌نيا ادامه داد: در بيشتر آثار نشانه‌ها "سيميون" مورد بررسي قرار گرفته و كارها وارد حيطه نشانه شناسي "سينيولوژي" شده و حضور در اين حيطه 2 رويكرد كلي در بر داشته است.
اين هنرمند نقاش بيان كرد: در رويكرد اول طرح نشانه‌ها كه همان رمز پردازي بوده و مورد توجه قرار گرفته اين قدم‌هاي اوليه من در نقاشي قهوه‌خانه‌اي است.
وي ادامه داد: در رويكرد دوم تعبير و تحويل نشانه‌ها دغدغه اصلي من بوده و سعي كردم در اين حيطه جدي‌تر قدم بردارم و به عنوان يك نقاش نشانه شناسي و رمز گذار فعاليت خود را جدي‌تر ادامه دهم.
گفتني است؛ مهدي طالعي‌نيا از سال 67 نقاش رنگ روغن را آغاز و از سال 75 به صورت علمي دنبال كرده و از سال 81 به صورت حرفه‌اي به سبك قهوه‌خانه‌اي و قاجار پرداخته است./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار