مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران از رأی مثبت کمیسیون‏های مجلس به لایحه جامع دهیاران خبر داد.

حمید اردوخانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صورت تصویب این لایحه خدمتی بزرگ و تاریخی در راستای تحول مناطق روستایی انجام می ‏دهند.

وی ادامه داد: در بیانی دیگر، بعد از قانون شوراهای اسلامی، لایحه جامع دهیاران را می‏ توان مهم‏ ترین تحول در مناطق روستایی به شمار آورد.

اردوخانی اضافه کرد: بر اساس قانون شورا های اسلامی، شوراهای شهر، شهردار و شوراهای روستایی می ‏توانند نسبت به انتخاب دهیار اقدام کنند.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران افزود: یک دهیار در روستا همان وظایفی را بر عهده می‏ گیرد که شهردار در نهاد شهرداری ملزم به انجام و پیگیری آنهاست.

وی بیان کرد: در حال حاضر، نهاد های خدمات ‏رسان در نقاط مختلف کشور بدون هماهنگی با دهیار به عنوان فردی در رأس مدیریت روستا ها نسبت به اجرای طرح‏ های خود اقدام می ‏کنند.

اردوخانی عنوان کرد: گاهی این ناهماهنگی ‏ها در مناطق روستایی موجبات تداخل اقدامات دستگاه‏ های اجرایی و بعضاً هدر روی بودجه را نیز فراهم می ‏سازد.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران یادآور شد: اما با تصویب لایحه جامع دهیاران و تبدیل آن به قانون، دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستاها مطرح می ‏شوند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب، همه دستگاه ‏های خدمات ‏رسان برای انجام امور تعریف ‏شده در شرح وظایفشان ملزم به هماهنگی با مدیریت روستایی می‏ شوند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.