قائم مقام بنياد ملي نخبگان کشور گفت: ‌کساني که زير نظر بنياد هستند، پيگيري کرده و براي جذب در دانشگاه‌ها کمک مي‌کنيم.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران؛ سعيد سهراب‌پور صبح امروز در دوازدهمين نشست مسئولان بنياد ملي نخبگان با رؤسا و معاونان بنيادهاي نخبگان سراسر کشور در سالن همايش‌هاي هتل سالاردره اظهار داشت:‌ گرد هم آمديم تا تبادل نظر و تجربيات داشته باشيم.
          
وي ادامه داد:‌ نکته‌اي که هميشه تکرار مي‌کنم، اين است که همه را توصيه مي‌کنم روابط را با استانداري و دانشگاه‌هاي استان مطلوب باشد و اين رمز موفقيت است.           

سهراب‌پور تصريح کرد: استان‌هايي که بنياد روابط خوبي در اين دو زمينه دارد، کارها به نحو مطلوب پيش مي‌رود.           

قائم مقام بنياد ملي نخبگان کشور با اشاره به اينکه گلايه‌هايي وجود دارد که دانش‌آموزاني که در استان برتر انتخاب مي‌شوند چرا در تهران رد مي‌شوند، يادآور شد:‌ بايد گفت 10 درصد اين دانش‌آموزان انتخاب مي‌شوند و در شوراي نخبگان هم بعضا ممکن است تغييراتي صورت گيرد.     

 وي با بيان اينکه در آموزش و پروش خيران مدرسه‌ساز بسيار موفق بودند و چندين برابر بودجه‌هاي دولت توانسته‌اند کمک کنند، تصريح کرد:‌ اکنون که طرح شهاب مطرح است، حتما مسائل بودجه‌اي مطرح است و در آينده نياز است سيستمي علاوه بر دولت از اينها حمايت کند و در استان‌ها به اين منظور  شروع به شناسايي خيران کنيد.
           
وي خاطرنشان کرد:‌ در آينده مدرسه به اندازه کافي ساخته مي‌شود و مسائل مهم‌تري مطرح است.
          
سهراب‌پور اظهار داشت:‌ تمام حمايت‌هاي بنياد براي نخبگان در نهايت هدف نهايي جذب اين افراد در کشور است، در اين مسئله بايد فکر کنيم.
          
وي با بيان اينکه در آينده روز به روز مسئله اشتغال در کشور مهم‌تر مي‌شود، اکنون مکانيزم‌هايي داريم و براي هيئت علمي مرکز نخبگان تشکيل شده است، گفت:‌ کساني که زير نظر بنياد هستند، پيگيري کرده و براي جذب در دانشگاه‌ها کمک مي‌کنيم.           

اين مسئول با اشاره به اينکه بخش ديگر اشتغال در شرکت‌هاي دانش‌بنيان است که مکانيزم جديدي است، يادآور شد‌: در سال اول 80 و در سال دوم 60 درصد به شرکت‌هايي که نخبگان را جذب کنند کمک مي‌کنيم.          

سهراب‌پور با بيان اينکه اکنون پروژه‌اي در حال انجام است که مرکز راهنمايي شغلي و اشتغال براي نخبگان، است، ادامه داد:‌ بايد در رابطه با اشتغال برنامه‌ريزي داشته باشيم.          

وي با اشاره به اينکه مسئله بعدي دعوت از نخبگان ايراني مقيم خارج است و در حال اجرايي شدن است، خاطرنشان کرد:‌ با تعدادي از اين افراد تماس برقرار کرديم و براي حضور اعلام آمادگي کردند.           

سهراب‌پور افزود: حداقل کمکي که بنياد مي‌تواند انجام دهد، اين است که مخارج حضور اين افراد را در کشور تامين کند و اگر در استان چنين برنامه‌هايي است بنياد اين بخش از هزينه را تقبل مي‌کند.           

وي اضافه کرد:‌ عده‌اي در خارج از کشور تحت بمباران تبليغاتي قرار دارند با حضور در کشور مي‌توانند ببينند چه اندازه از اين تبليغات و ادعاها درست است./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.