مدیر گمرك استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به بخشنامه اخیر گمرك كشور، هشت قلم كالای صادراتی استان مشمول پرداخت عوارض و صادرات و یك قلم كالای تولیدی استان نیز ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :
حمیدرضا خبیر گفت: بر اساس ابلاغ بخشنامه اخیر گمرك، صادرات 39 قلم كالا ممنوع و صادرات 34 قلم كالای دیگر نیز مشمول پرداخت عوارض شده است.
خبیر گفت: تولیدات واحدهای تولید كننده لبنیات، شكلات، انواع بیسكوئیت فله ای وبسته بندی، ماكارونی، مربا و شربت، انواع نبات، شیرینی و pvc مشمول پرداخت عوارض صادراتی بین پنج تا 200 درصد شده است.
وی در زمینه اعمال عوارض متفاوت برای كالاهای صادراتی گفت: عوارض، بسته به نیاز هر كالا در كشور تعیین شده است .
وی افزود: صادارات دیگر محصولات تولیدی استان بر اساس روال گذشته انجام می شود.
خبیر درارتباط با كاهش میزان ارز ناشی ازكاهش صادرات گفت: پیش از ابلاغ این بخشنامه با اعمال تحریم های بانكی، امكان ورود تمامی ارز حاصل ازصادرات به كشوروجود نداشت و تعدادی ازصادركنندگان نیز تمایلی به گردش ارزخود در سیستم های بانكی نداشتند.
وی افزود: پیش بینی می شود با اجرای این بخشنامه تفاوت چشمگیری در میزان ارز كشور ایجاد نشود.
مدیر گمرك استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاكنون كالاهای صادراتی مشمول پرداخت عوارض نبوده است و در قانون، برای موارد و شرایط خاص كه كشوربه كالاهای صادراتی نیاز دارد، اعمال عوارض صادراتی در نظر گرفته می شود.
وی گفت: این بخشنامه با بهره گیری از نظرات كارشناسان و صاحب نظران تدوین شده و مردم و مسئولان برای مشاهده اثرگذاری آن در اقتصاد باید صبور باشند.
خبیر با بیان اینكه بخشی از كمبودها در كشور، ناشی از فشارهای روانی وهجوم مردم برای خرید مازاد بر نیاز است، افزود: این اقدام دست سودجویان از بازارهای داخلی را كوتاه می كند و ازفشارهای روانی ناشی از كمبود كالاها می كاهد.
سازمان توسعه تجارت ایران طی بخشنامه‌ای صادرات 52 قلم كالا در كشور را ممنوع اعلام و پس از مدتی، متن بخشنامه با ممنوعیت صادرات 39 قلم كالا و مشمول پرداخت عوارض شدن 34 قلم كالای دیگر، تغییر كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.