همزمان با سراسر کشور چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در کلیه مدارس استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / همزمان با سراسر کشور چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در کلیه مدارس استان اردبیل برگزار شد.

در مراسمی که به همین منظور صبح امروز در مدرسه راهنمایی امید انقلاب اردبیل برگزار شد، دانش‌آموزان با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج استاندارد از محل حادثه در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه آشنا شدند.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همکاری دستگاه‌های مرتبط در اجرای این مانور را یادآور شد و ابراز داشت: چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در سراسر مدارس استان اردبیل و در تمام دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برگزار می‌شود.

احمد محمودزاده آگاهی‌سازی و فرهنگ‌سازی بین دانش‌آموزان و آموزش به فرهنگیان در بحث پناه‌گیری و خروج استاندارد در زمان وقوع حوادث را از اهداف این مانور عنوان کرد.

وی ایران را جزو کشورهای در معرض حوادث اعلام کرد و گفت: از 43 حادثه و بلای طبیعی شناخته شده در دنیا 34 مورد آن در کشور ما رخ داده است، بنابراین نیاز به آموزش و تصمیم‌گیری درست و آمادگی دستگاه‌های ذیربط برای حضور به موقع در زمان‌های لازم ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش از سال‌ها قبل برگزاری این مانورها را آغاز کرده که در راستای آگاه‌سازی افکار عمومی با حوادث غیر مترقبه بسیار مناسب است/ع.

برچسب ها: اردبیل ، مانور ، سراسری ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.