مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از چاپ و انتشار مجموعه «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام ‌علی‌اکبر الهی خراسانی گفت: این مجموعه تاکنون در 21 جلد و در موضوعات مختلف توسط محقق و پژوهشگر دینی جواد محدثی تألیف شده و در قطع‌های جیبی و رقعی چاپ و منتشر شده است.

وی بیان کرد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به عنوان گامی هر چند کوچک در راستای تکلیف بزرگ شناساندن کلام و شخصیت امام علی(ع) تصمیم بر عرضه درس‌هایی زندگی‌ساز از معارف همیشه زنده و الهام بخش نهج‌البلاغه گرفته است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ابراز داشت: کلام نورانی امیر سخن، حضرت علی(ع)، در حد بالایی الگوی رفتاری، معاشرتی و معیشتی هر مسلمان، به ویژه نسل جوان است و عرضه و انتشار سلسله درس‌ها با قلمی روان و خلاصه می‌تواند چراغ راه و فروغ بندگی باشد.

وی درباره عناوین مجموعه «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» اذعان داشت: «گهر عمر»، «توبه بازگشت به فطرت»، «دوستی»، «دعا»، «انفاق»، «امامت و اهل بیت(ع)»، «شگردهای شیطان»، «اصلاح الگوی مصرف» برخی از موضوعاتی است که به‌صورت مجزا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: بهترین درس‌های زندگی‌ساز در سخنان پیشوایان معصوم(ع) نهفته است و در این میان کلمات حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه جلوه و جاذبه خاصی دارد./س 

 

برچسب ها: چاپ ، انتشار ، مجموعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.