عادات نامطلوب غذایی چه در کشورهای در حال توسعه و چه در کشورهای توسعه یافته، کم و بیش ارمغان نه چندان خوشایند زندگی مدرن و امروزی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، نداشتن برنامه متناسب برای تغذیه که نتیجه زندگی آشفته ماشینی است، بسیاری افراد را به سوی تغذیه به غذاهایی سوق می دهد که ما امروز آنها را به نام «فست فود» (غذاهای حاضری یا آماده) می شناسیم.
فست فودها غذاهایی هستند که در رستوران هایی به همین نام آماده و فروخته می شوند و در این رستوران ها معمولاً برای مدت محدودی فضای نشستن وجود دارد و منوی محدودی نیز دارند. فست فودهای این رستوران ها معمولاً بدون قاشق و چنگال و بشقاب سرو می شوند و غذاهای انگشتی به حساب می آیند. ماده اصلی بسیاری از فست فودها کالباس و سوسیس است که هر روز بیش از پیش درباره مضرات آنها می شنویم .در این رستوران ها، غذاهایی که از قبل آماده شده اند، در مدت کوتاهی پس از سفارش، به مشتری تحویل داده می شود.
بیماری قلبی
بررسی های انستیتو تغذیه ایران نشان می دهد که در چند سال اخیر، استفاده از فست فودها از عواملی بوده که باعث بالا رفتن آمار ابتلای مردم به بیماری های قلبی- عروقی و دیابت شده است.

چاق کننده
فست فودها بسیار پر کالری بوده و از این رو چاق کننده هستند. بررسی ها نشان داده است که یک پیتزا حدود هزار کالری دارد.

نوشیدنی
خوردن فست فودها معمولاً با نوشابه ها و نوشیدنی های گاز دار همراه است که سرشار از مواد اسیدی و شیمیایی وقند هستند./س

برچسب ها: چاقی ، رژیم ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.