رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد تولید سالانه 20 هزار تن گوشت سفید مازاد در استان کردستان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، حسن‌نژاد گفت: سالانه 54 هزار تن گوشت سفید در کردستان تولید می‌شود که 20 هزار تن آن مازاد بر مصرف سرانه استان است و به نقاط دیگر کشور صادر می‌شود و در حال حاضر 550 واحد مرغداری به ظرفیت 40 میلیون قطعه در سال در استان کردستان فعال هستند که سالانه 54 هزار تن گوشت سفید را تولید می‌کنند.
وی بیان کرد: 400 واحد مرغداری دیگر پروانه تاسیس گرفته و با پیشرفت فیزیکی بین 25 تا 75 درصد در حال ساخت هستند.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با بهره‌برداری از این واحدهای مرغداری، 8 میلیون قطعه مرغ در دوره به ظرفیت موجود استان افزوده خواهد شد. حسن‌نژاد با یادآوری این نکته که تولید گوشت مرغ در کردستان به نسبت سال 84 سه برابر شده است، تصریح کرد: در سال 84، 16 هزار تن گوشت سفید در استان تولید می‌شد که این میزان در حال حاضر به 54 هزار تن افزایش یافته است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان صنعت طیور در کردستان را یکی از صنایع پویا و فعال عنوان کرد و از اشتغال 4 هزار نفر به طور مستقیم و 10 هزار نفر به طور غیرمستقیم در این صنعت در استان خبر داد. ایجاد حلقه‌های صنعت طیور در کردستان وی در ادامه از ایجاد و شکل‌گیری تمامی حلقه‌های مربوط به صنعت طیور در استان خبر داد و با اشاره به ساخت مجتمع ایمان طیور در شهرستان کامیاران گفت: این مجتمع در قالب مراکز مرغ مادر، پرورش مرغ گوشتی، کشتارگاه‌، کارخانجات خوراک طیور، کارخانه جوجه‌کشی و قسمت‌های فنی و مهندسی در حال ساخت است.
حسن‌نژاد افزود: ظرفیت این مجتمع را 250 هزار قطعه ذکر کرد و هدف از ایجاد چنین مجموعه‌ای را بسترسازی برای صادرات مرغ با تولید استاندارد به خارج از کشور خواند.
وی کیفیت در تولید و مشوق‌های صادراتی را زمینه‌ای برای رونق طیور در استان کردستان و کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه در داخل کشور گوشت سفید مازاد بر مصرف تولید می‌شود باید با افزایش کیفیت تولیدات بستر صادرات را فراهم نماییم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه به مقاومت صنعت طیور کردستان در مقابل نوسانات و افزایش قیمت‌ها اشاره کرد و این مهم را ناشی از اتصال واحدهای مرغداری به گاز طبیعی و تجهیز آنها به سیستم بهینه‌ساز مصرف سوخت دانست.
حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: 88 واحد از 550 واحد مرغداری موجود در کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و 85 واحد نیز که امکان گازرسانی به آنها وجود نداشت به سیستم بهینه‌ساز مصرف سوخت تجهیز شده‌اند.
به گفته این مقام مسئول، حداکثر تا سقف 20 میلیون تومان وام بلاعوض به تناسب ظرفیت به واحدهای مرغداری برای برخورداری از گاز و یا تجهیز به بهینه‌ساز مصرف سوخت پرداخت می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: واحدهای مرغداری علاوه بر تسهیلات بلاعوض می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده نمایند.

برچسب ها: گوشت ، مازاد ، تولید ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.