کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز نشستی را در بروکسل برای اعمال ممنوعیت کالاهای تولیدی در شهرکهای غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی برگزار می کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، رژیم صهیونیستی به شدت از اقدام اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست تحریم محصولات اسراییلی عصبانی شده است.
براساس این گزارش، "رافی شفوتز" معاون مدیر کل اروپایی در وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی در نوزدهم نوامبر همزمان با جنگ هشت روزه غزه سفرای دانمارک، ایرلند و اتحادیه اروپا را به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فراخواند و اعتراض خود را درباره این نشست اعلام کرد.
وی همچنین با چند تن از مقامات بلندپایه در سفارت انگلیس تلفنی صحبت کرد و اعتراض خود را اعلام نمود.
این اقدام اتحادیه اروپا به دنبال اقدام آفریقای جنوبی صورت می گیرد که قانونی تصویب کرد که بر اساس آن باید بر روی کالاها و محصولات اسرائیلی برچسب "سرزمین‌های اشغالی" نصب شود تا مشتریان گمان نکنند این کالاها از اسرائیل وارد می‌شوند.
دولت آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام در راستای موضع آفریقای جنوبی است که مرزهای ۱۹۴۸ را که از سوی سازمان ملل مشخص‌شده است به رسمیت می‌شناسد و سرزمین‌ها اشغالی را فراتر از این مرزها می‌داند و این سرزمین‌ها را به عنوان بخشی از رژیم اسرائیل به قبول ندارد و به رسمیت نمی‌شناسد.
بزرگ ‌ترین کلیسای پروتستان کانادا نیز ماه اوت با تصویب اقدامی مشابه، کالاهای تولیدی در کرانه باختری اشغالی را تحریم کرد.
سازمان ملل متحد و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های یهودی‌نشین رژیم اسرائیل را غیرقانونی قلمداد می‌کنند زیرا سرزمین‌هایی که این شهرک‌ها در آن‌ها ساخته می‌شوند، در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال رژیم اسرائیل درآمده است و در چارچوب کنوانسیون ژنو قرار می‌گیرد که ساخت‌وساز در سرزمین‌های اشغالی را ممنوع می‌ داند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار