نتایج تیم ملی تکواندو در سال جاری باعث شد که مخالفین و منتقدان فدراسیون دست به کار شوند و با حواشی موجود فرصتی مناسب برای انتقادات بیشتر به وجود آورند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران : پیکارهای جام جهانی 2012 تکواندو طی روزهای سوم تا پنجم آذر به میزبانی کشور نه چندان نام آشنای آروبا در قاره آمریکای جنوبی برگزار شد و با اینکه گفته می شد این مسابقات با دعوت از بهترین های دنیا برگزار می شود به جای 16 تیم، تنها 13 تیم حضور داشتند اما همچنان قدرت های برتر این رشته یعنی ایران و کره جنوبی تیم های سرشناس مسابقات بودند.

در واقع تیم ملی کشورمان با قرار گرفتن در گروهی نه چندان دشوار راهی بازی فینال مقابل رقیب دیرینه اش شد اما دراین مسابقات با نتیجه 27 بر13 شکست سختی خورد و با پس دادن جام قهرمانی اش در سال 2010  مجددا  به  سکوی نائب قهرمانی دنیا بسنده کرد. با اینکه کسب عنوان نائب قهرمانی نیز ارزشمند است اما نتایج تیم ملی باید آنالیز شود تا این موضوع که تکواندو ایران به گفته کارشناسان دوران افت خود را سپری می کند، مورد بررسی  بیشتری قرار گیرد. 
پس از تشکیل کادر فنی جدید که مهم ترین آزمون آن بازی های المپیک 2012 لندن بود که در آن تنها محمد باقری معتمد با کسب مدال نقره تک مدال آور ایران لقب گرفت دومین مسابقه مهم فریبرز عسکری جام جهانی آروبا بود که تیم ملی باز هم به عنوان  دومی رسید.
 
در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام نیز تیم ملی امید به عنوان نائب قهرمانی قاره بسنده کرد تا تکواندو امسال را با قصد عنوان دومی به پایان برساند ونتواند عناوین و قهرمانی سال های گذشته خود را در اکثر مسابقات رسمی و مهم تکرار کند.

با اینکه کشورهای قدرتمندی چون کره جنوبی، اسپانیا، چین تایپه و روسیه از مدت ها قبل با قوانین جدید پیکارهای جام جهانی تمرین می کردند اما کادر فنی پر مهره تیم ملی نیز به فکر این مسابقات بود و ملی پوشان با این سیستم چندان هم ناآشنا نبودند.

مسابقاتی که در یک وزن در جام جهانی برگزار شد و بهترین تکواندو کاران با عبور از غربال انتخابی ها به آن رسیدند. هر چند که مهره های جدیدی هم در این میان معرفی شدند.

در هر صورت نقطه قوت تکواندو ایران پتانسیل بازیکنان خوب آن در میان وزن بوده و امید است با توجه بیشتر اهالی فدراسیون و مربیان مشکل سبک وزن ها و سنگین وزن های تیم ملی که در سال های گذشته بیشترین ضربه را در اردوهای تیم ملی خورده اند به نوعی جبران شود تا مشکلات این سال ها در مسابقات آینده حل شود.

در واقع طی سال های گذشته حضور فقط یک تیم ملی و چند ملی پوش مجزا بیشترین ضربه را به تکواندو ایران زده است./با

گزارش: انسیه بحری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار