مدیر سابق بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون افزون بر 153هزار تن كالا به ارزش یك هزار و 620 میلیارد صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، اختر محمد كهرازهیروز سه شنبه در مراسم تودیع خود به عنوان مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان افزود: این میزان صادرات كالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش در وزن را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: همچنین 295 هزار تن كالای اظهار شده از سایر گمركات كشور و ترانزیت با مبدا خارج استان به ارزش یك هزار میلیارد و 494 میلیون ریال معادل 133 میلیون دلار از طریق هفت بازاچه مرزی فعال سیستان و بلوچستان به خارج كشور صادر شد.

وی گفت: سیمان، گریس، انواع قیر، موتورسیكلت، مواد غذایی و شوینده، موكت، روغن نخل، كودشیمیایی، طناب، پارافین، نخ، ایزوگام و یخچال فریزر از جمله كالاهای صادراتی از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان طی این مدت بود.

كهرازهی گفت: همچنین 19 هزار تن دام زنده، لوبیا و نخود خام به ارزش 468 میلیارد ریال از ابتدای امسال تاكنون از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان وارد كشور شد.

وی اظهار داشت: هفت بازارچه فعال به نام های میلك، میرجاوه، پیشین، كوهك، گمشاد، جالق و ریمدان در سیستان و بلوچستان وجود دارد كه با پیگیری استاندار و حمایت دولت قرار است تعداد آنها به 13 مورد افزایش یابد.

وی افزود: ساخت چهار بازارچه مرزی در سراوان، خاش، زابلی و زهك و دو بازارچه صید و صیادی در بندر كنارك در دستور كار دولت است

در پایان این مراسم ابراهیم افرازه به عنوان مدیر بازاچه های مرزی سیستان و بلوچستان معرفی و آغاز به كار كرد./ب

برچسب ها: صادرات ، ازبازارچه ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.