مدیر اجرایی امامزادگان روستای مهوید فردوس از وجود قرآن خطی با قدمت بیش از 450 سال در محل بقعه امامزاده سلطان احمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) این روستا خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مرادلله سیدحسنی اظهار کرد: روستای مهوید دارای 98 ساعت آب موقوفه از قنات سلاسه مهوید است که از این میزان 28 ساعت آب به بقعه امامزادگان سلطان احمد و سلطان ابوالحسن(ع) روستا تعلق دارد.

وی گفت: روستای مهوید دارای جاذبه‌های گردشگری و از جمله مناطق خوش آب ‌و هوای خراسان‌جنوبی است که به سبب موقعیت جغرافیایی مناسب سالانه تعداد زیادی مسافر و زائر به این روستا عزیمت می‌کنند.

مدیر اجرایی امامزادگان روستای مهوید به وجود قرآن خطی با قدمت بیش از 450 سال در بقعه امامزاده سلطان احمد این روستا اشاره کرد و افزود: در صفحه نخست قرآن نوشته شده که این قرآن وقف امامزادگان سلطان احمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) در جویای خراسان به پنج فرسخی شهر تون در روستای مهوید است و هر کس آن را به سرقت برد به لعنت خدا و رسول گرفتار شود.

احداث سالن چند منظوره نیاز مبرم مردم مهوید

سیدحسنی تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگری و وجود بقعه امامزادگان سلطان احمد و سلطان ابوالحسن(ع) در روستای مهوید و همچنین عزیمت تعداد زیادی مسافر و زائر در ایام تابستان و به ویژه ماه محرم ضرورت احداث سالن چند منظوره در این روستا را دو چندان می‌کند.

وی عواید سالانه بقاع امامزادگان روستای مهوید را بیش از 50 میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: درآمد این بقاع بسیار محدود و اجرای فعالیت‌های عمرانی در بقاع را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیر اجرایی امامزادگان روستای مهوید گفت: در حال حاضر بقعه امامزادگان روستای مهوید دارای چهار سوئیت و یک زائرسرا با امکانات لازم است که با توجه به حجم بالای زائر این امکانات جوابگوی مراجعان نیست./ع

برچسب ها: قدمت ، قرآن ، خطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.