یک متخصص پاسخگویی به شبهات دینی گفت : تحمل شنیدن صدای مخالف به عنوان مهمترین اصل در مسئله پاسخگویی به شبهات مطرح است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره¬ای ، جوانان و پژوهش¬های اجتماعی آستان قدس رضوی، محمد علی واعظ موسوی، دردومین جلسه «شبهه شناسی»ویژه مدیران و اعضای فعال تشکل¬های فرهنگی مشهد گفت: پاسخ شبهه باید به دور از هرگونه نقل حفظیات و آموخته¬ها، خلق شود.

کارشناس پاسخگویی به شبهات دینی افزود: پاسخگوی مباحث شبهه باید شخصی توانمند، عالم، آگاه، دلسوز و موقع شناس باشد.

وی با اشاره این¬که پاسخ نوعی واکنش و انفعال است ، یادآور شد : باید در هنگام پاسخ به شبهه توان انتخاب و بیان بهترین پاسخ وجود داشته باشد.

واعظ موسوی با بیان این نکته که اولین گام در رفع شبهه شنیدن و دریافت سوال است، عنوان کرد: توان علمی، توان انتخاب، توان تشخیص، توان تحمل و توان بیان در پاسخ¬گوی مسائل شبهه باید وجود داشته باشد.

وی اذعان داشت: ، پاسخ¬گو باید توانایی شناخت نقطه عطف سوال، انگیزه پرسشگر، هدف پرسش¬گر را داشته باشد .

این مقام مسئول با اشاره به این که تحمل یکی از مهم¬ترین توانمندی¬های پاسخ¬گوست، تصریح کرد: تحمل شنیدن سخن مخالف، توان شنیدن سخن طولانی، صبوری در هنگام سخنان و سوالات ابتدایی و ساده، تحمل تکرار پاسخ، بی ادبی پرسشگر، تحمل اشتباهات لفظی و فهمی پرسشگر و نخندیدن نیز از جمله موارد این توانمندی است.

واعظ موسوی در پایان بیان کرد: پرهیز از لفاظی، پرهیز از مقدمات بیهوده، صمیمیت همراه با ادب و احترام، فارسی روان صحبت کردن از جمله توانمندی بیان پاسخگو است.

یادآور می¬شود سلسله جلسات «شبهه شناسی» به همت شبکه جوانان رضوی (شجر) مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهشهای اجتماعی ، ویژه مدیران و اعضای فعال تشکل¬های شهر مشهد برگزار می¬گردد./س

 

برچسب ها: تحمل ، شنیدن ، سخن ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.