فرماندار خلخال گفت: 93 درصد منابع حفاظت شده استان اردبیل در شهرستان خلخال قرار دارد که نیازمند برنامه ریزی استانی برای حفاظت از این ثروت طبیعی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / هوشنگ محمدی در جلسه کارگروه منابع طبیعی خلخال تصریح کرد: بودجه مورد نیاز برای محافظت از این منابع باید در اختیار شهرستان خلخال قرار بگیرد چون تنها هفت درصد منابع حفاظت شده استان در 9 شهرستان دیگر قرار دارد.

وی منابع حفاظت شده موجود در خلخال را تنها متعلق به این شهرستان ندانست و افزود: این منابع حفاظت شده ثروتی عظیم برای سراسر استان بوده و باید برنامه ریزی استانی برای استفاده مطلوب از این منابع انجام شود تا مورد تجاوز افراد سودجو و منفعت طلب قرار نگیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان خلخال با اشاره به منابه دست نخورده و بکر این شهرستان اضافه کرد: با معرفی این منابع در کشور می توان هر ساله پذیرای تعدادی زیادی گردشگر داخلی و خارجی شد که عاید این گردشگران نصیب استان می شود.

به اعتقاد وی با هدفمندسازی و ایجاد زیرساختهای تفریحی در منابع حفاظت شده می توان علاوه بر جلب توجه مردم به حفاظت از منابع طبیعی تعداد گردشگران را دو چندان کرد.

محمدی با بیان اینکه علاوه بر منابع حفاظت شده، 78 درصد جنگلهای استان نیز در سطح شهرستان خلخال قرار دارد، ادامه داد: این شهرستان یکی از سیل خیزترین شهرهای استان بوده و سالانه میلیاردها ریال خسارت وارد می شود که با توسعه جنگلی می توان این خسارات را کاهش داد./ع
 

برچسب ها: اردبیل ، منابع ، حفاظت ، شده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.