مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر روز جمعه به آسمان استان خبر داد و گفت: این سامانه تا روز چهارشنبه هفته آینده در مناطق مختلف استان فعال خواهد بود.

فرخ مطلبی فر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، با بیان اینکه بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که یک سامانه بارشی از اواخر وقت جمعه مورخه وارد آسمان آذربایجان غربی می شود، افزود: این سامانه تا چهارشنبه 8 آذرماه فعال بوده و بطور متناوب مردم شاهد ابرناکی، وزش باد، بارش برف و باران و افت دما خواهند بود.

وی با اشاره به دمی هوا و میزان بارشهای روز گذشته در ایستگاههای هواشناسی مختلف آذربایجان غربی، اظهار داشت: بیشینه دمای ارومیه 8 درجه و کمترین دمای هوا 6 درجه بالای صفر بوده که میزان بارش در شهرستان ارومیه نیز 7 میلی متر ثبت شده است.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به بارندگیهای 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف آذربایجان غربی، اظهار داشت: میانگین بارشها 4.3 میلیمتر بوده که در این راستا طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش در شهرستان نقده با 7.6 میلی متر و کمترین بارشها در چالدران با 0.5 میلمتر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی 91 – 92 در آذربایجان غربی به طور میانگین 93 میلی متر ریزشهای جوی ثبت شده، عنوان کرد: طی این مدت شهرستان پیرانشهر با 141.3 میلیمتر بیشترین بارشها و شهرستان پلدشت با 40 میلیمتر بارشها شاهد کمترین میزان ریزشهای جوی بوده است.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی از افزایش 9.8 میلیمتری ریزشهای جوی از ابتدای سالجاری تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: این در حالی است که در پلدشت میزان بارشها با 47.8 میلیمتر کاهش و درمهاباد با 41.9 میلیمتر افزایش همراه بود.

مطلبی فر در خصوص میزان اختلاف بارندگی های سال زراعی جاری با مدت مشابه سال قبل با بیان این در این زمینه با 27.8 میلیمتر افزایش بارندگی مواجه بودیم، ادامه داد: بیشترین میزان افزایش بارشها مربوط به منطقه کهریز ارومیه با 69.9 میلیمتر بوده و در منطقه پلدشت با کاهش 10 میلیمتری ریزشهای جوی مواجه شدیم.

وی میانگین سالانه میزان بارشهای برف و باران در آذربایجان را 378.8 میلیمتر عنوان کرد و گفت: با توجه به بارانی و برفی بودن اکثر مناطق استان مردم باید از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و در صورت نیاز باید ضمن اطلاع از وضعیت دقیق راهها وسایل ایمنی و گرمایشی همراه داشته باشند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.