سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از بررسی لایحه حبس‌زدایی و تعیین مجازات‌های جایگزین حبس در جلسات هفته آتی این کمیسیون خبرداد.

 محمدعلی اسفنانی نماینده مردم فریدون‌شهر، فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از تصویب قانون مجازات اسلامی ولایحه حمایت از خانواده در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس و ارجاع آنها به شورای‌نگهبان خبرداد و گفت: بر این اساس کمیسیون حقوقی و قضایی در جلسات هفته آتی خود بررسی لایحه حبس‌زدایی و تعیین مجازات‌های جایگزین حبس و اصلاح ماده 2 نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و قانون احصاء را در دستور کار خود خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه اصلاح ماده 2 نحوه اجرای محکومیت‌های مالی می‌تواند مجازاتی جایگزین برای بسیاری از بدهکارانی که در زندان هستند را تعيين کند، افزود: این طرح به صورت خاص در امر مجازات‌های مربوط به مهریه و يا تصادفاتی که به صورت اتفاقی به وقوع می‌پیوندد و ممکن است طی آن افراد به دلیل نبود توان مالی در پرداخت دیه به مجازات زندان محکوم شوند صدق می‌کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در خاتمه به بررسی لایحه حبس‌زدایی و تعیین مجازات های جایگزین حبس در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: مجازات‌های جایگزین حبس ضمن کاهش هزینه‌های زندان مانع از قرار گرفتن زندانی در باندهای مجرمان و آسیب اجتماعی خانواده های زندانیان خواهد شد.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: کمیسیون ، لایحه ، حبس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار