مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی از فعالیت 17 اتحادیه روستایی زنان در این استان خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عبدالله رضازاده امروز در بیرجند اظهار کرد: 14 مرکز خرید توافقی و تضمینی شرکت‌های تعاون روستایی در استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این شش اتحادیه تعاون روستایی شهرستان‌‌های تابعه و یک مرکز اتحادیه استان نیز در این زمینه فعال هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی به خرید توافقی و تضمینی 7 هزار و 372 تن محصولات کشاورزی طی شش ماهه نخست در این استان اشاره کرد و گفت: از این میزان 479 تن گندم به صورت تضمینی و یک‌هزار و 677 تن گندم به صورت توافقی خریداری شده است.

رضازاده تصریح کرد: 4 هزار و 242 تن جو، 837 تن ذرت دانه‌ای، 2 تن زرشک و 135 تن خربزه و هندوانه در سال جاری از کشاورزان خریداری شده است.

وی، زرشک، جو، سبوس، ذرت دانه‌ای، خربزه و هندوانه را از مهم‌ترین محصولات توافقی خریداری شده از کشاورزان این استان عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان گندم خریداری شده مربوط به شهرستان بشرویه است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: تعداد دو سیلو شامل یک سیلوی 5 هزار تنی در بیرجند و یک سیلوی 2 هزار تنی در قاینات کار ذخیره‌سازی گندم را در سطح استان عهده‌دار هستند.

رضازاده، کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها را از عمده مزایای خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی دانست.

وی یادآور شد: بسیاری از واسطه‌ها محصولات تولیدی کشاورزان را به قیمت ناچیز از کشاورز می‌خرند و به قیمت گزاف به بازار عرضه می‌کنند که خریدهای تضمینی و توافقی و عرضه آن در غرفه‌های تعاون روستایی هم به نفع تولیدکننده و هم به سود مصرف‌کنندگان است و به تنظیم بازار نیز کمک شایانی می‌کند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی از معرفی 20 طرح تعاون روستایی برای دریافت تسهیلات به کارگروه توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: سرمایه در گردش خرید محصولات کشاورزی و نهاده‌ها، انبار و طرح‌های صنایع تبدیلی از جمله این طرح‌ها است.

رضازاده از فعالیت هفت اتحادیه استانی، شش اتحادیه شهرستانی، 17 اتحادیه روستایی زنان و 46 شرکت تعاونی روستایی در استان خبر داد./ج1

برچسب ها: روستا ، کشاورزان ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.