اقتصاد مصر از تنش های سیاسی این کشور به شدت متاثر شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنجم تلویزیون فرانسه؛ اين شبکه در گزارشی اختصاصی به بررسی اوضاع اقتصادی مصر پرداخت و اعلام کرد؛ تنش های سیاسی موجود در این کشور بازار مالی را نگران کرده است.
اقتصاد مصر از تنش های سیاسی در روزهای اخیر به شدت آسیب دیده است. در روزهای اخیر مخالفان سیاسی دولت حاکم بر مصر در اعتراض به اختیاراتی که محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور برای خود در نظر گرفته است، به خیابان های قاهره ریخته اند و تظاهرات می کنند.
تنش های سیاسی روزهای اخیر، علاوه بر تلفات انسانی آن که تاکنون دو نفر کشته و دهها نفر زخمی در پی داشته ،آسیب اقتصادی نیز به دنبال داشته است.
همچنين؛ ارزش لیره مصر در مقابل دلار در پایان معاملات روز گذشته دو درصد کاهش یافت و این نشان می دهدکه بازار مالی به تحولات سیاسی این کشور بسیار حساس است.
از سوی دیگر، شاخص سهام بورس قاهره نیز در پایان معاملات روز یکشنبه این هفته ده درصد ارزش خود را از دست داد.این در حالی است که از اوایل امسال تاکنون ارزش شاخص سهام این بورس روند فزاینده ای طی کرده بود.
در همین راستا،کارگزاران بازار مالی از این نگرانند که مبادا صندوق بین المللی پول در اعطای وام پنج میلیارد دلاری خود به مصر صرف نظر کند.وامی که دولت در شرایط کنونی به شدت به آن نیاز دارد و مصر برای دریافت آن ماهها با صندوق بین المللی پول گفتگو کرده بود تا اینکه سرانجام این نهاد مالی بین المللی هفته پیش با پرداخت آن موافقت کرد.
همین تردید و بی ثباتی سیاسی باعث شد تا دولت مصر از انتشار دویست میلیون یورو اوراق قرضه صرف نظر کند.
برچسب ها: سیاست ، اقتصاد ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار