وضعيت حال حاضر سينماها و سالن هاي نمايش با فروش پائين با بدهي 5 ميلياردي سينمادارن مواجه است.

سيد ضياء هاشمي رئيس شوراي صنفي نمايش در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص تعطيلي سينماها در هفته هاي آينده گفت: وضعيت اقتصادي سينما در سال گذشته در زمينه هاي مختلف هزينه برق، آب و گاز و همچنين فروش پائين فيلم‌ها تاسف بار بوده است و با وجود اين اتفاقات سينماداران نمي‌توانند براي روشن نگه داشتن چراغ سينما اين مقدار هزينه را تحمل كنند.
وي ادامه داد: در همه جاي دنيا براي فيلم‌هاي فرهنگي و ملي خود يارانه تعلق مي‌گيرد اما با وجود دولتي بودن سينماي ايران هيچ حمايتي به صورت جدي از فيلم‌ها و سالنهاي سينمايي صورت نگرفته است.

*شوراي صنفي نمايش با سينماداران همكاري مي‌كند
هاشمي ضمن اشاره به تعطيلي سينماها در حال حاضر عنوان كرد: با وجود اينكه فيلم‌ها در سينماها در حال اكران هستند اما تا زمان وضع نكردن قانون در جهت بهبود وضعيت سينماها تعطيل خواهند شد.
وي عنوان كرد: مقام‌هاي قانون گذار مسئوليت بهبود وضعيت نمايش را دارند و اين اتفاقات به دليل نبود بودجه از اختيار وزارت ارشاد خارج است.
هاشمي افزود: سينماهاي خصوصي تهران 5 ميليارد تومان بدهي روزانه دارد و تا پايان سال با ادامه، اين روند وخيم‌تر خواهد شد.
وي تاكيد كرد: شوراي صنفي نمايش در جهت بهبود وضعيت فروش با سينماداران همكاري خواهد كرد و در ادامه اكران فيلم‌ها حواله‌اي ارائه نخواهد شد.
هاشمي عنوان كرد: متاسفانه در اين وضعيت بحراني پرديس‌هاي تهران از جمله ماندانا با فروش پائيني روبرو بوده است و به طوري كه در يك روز فروشي معادل 30 هزار تومان داشته است.

*بخش خصوصي قادر به تحمل فشارهاي اقتصادي نيست
هاشمي اظهار داشت: بخش خصوصي تحمل فشارهاي اقتصادي و پرداخت‌هاي نقدي از جمله هزينه برق، آب و گاز را ندارد و تا زماني كه مشكلات حل نشود سينما رو به تعطيلي مي‌رود.
وي خاطر نشان كرد: دولت بايد علاوه بر هزينه‌هاي توليد در خصوص نمايش فيلم‌ها نيز بودجه‌هاي مورد نياز را نيز تامين كند و امكان نمايش را براي همه فيلم‌ها فراهم كنند.

*اهالي سينما از موضوع فروش فيلم‌ها بي اطلاع هستند
هاشمي در خصوص بي اطلاعي برخي از اهالي سينما گفت: برخي از سينماگران نسبت به اين قضيه آشنايي ندارند و حتي علاوه بر سينماهاي خصوصي پرديس‌هاي سينمايي همچون ماندانا و اريكه ايرانيان نيز با بحران مالي روبرو هستند كه تحمل اين همه فشارهاي مالي را ندارند.
وي در پايان بيان كرد: مقام‌هاي قانون گذار همان طور كه براي توليد يك فيلمي همچون "لاله" اهميت قائل هستند بايد به وضعيت سينما و حوزه اكران نيز اهميت جدي بدهند./ي2
برچسب ها: هاشمی ، سینما ، شورا ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار