مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب را شاه کلید توسعه استان در بخش حمل ونقل و ترانزیت کالا دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه خلیل محبت خواه با بیان اینکه طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- میاندوآب- مهاباد به عنوان بزرگترین محور ترانزیتی جنوب آذربایجان غربی تا پایان دولت دهم آماده بهره برداری می شود، افزود: این طرح یکی از پروژه های مهر ماندگار استان در حوزه حمل و نقل بوده که شاه کلید توسعه جنوب استان محسوب می شود.

وی کاهش تصادفات جاده ای و افزایش سرعت ترانزیت کالا و مسافر را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و با اشاره به اینکه این پروژه به طول 180 کیلومتر بوده و 17 کیلومتر از آن طی سالهای گذشته از سمت ارومیه به بهره برداری رسیده، اظهار داشت: مابقی محور در 5 قطعه احداث می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از هزینه اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال برای طرح ملی ساخت بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و شروع زودهنگام فصل سرما، گروه های راهداری برای نگهداری بیش از 12 هزار و 580 کیلومتر راههای استان از آمادگی کامل برخوردار هستند.

محبت خواه با اشاره به ذخیره سازی نمک دپو و تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی، با بیان اینکه پیام های ایمنی با استفاده از تابلوهای پیام متغیر و دوربین های نظارت تصویری اطلاع رسانی می شود، یادآور شد: محل استقرار مسافران در راه مانده در راهدارخانه استان پیش بینی شده و تلفن گویای 141 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارائه اطلاعات جریان آخرین وضعیت راه های استان است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.