رئیس کمیته فلسطینی تحقیقات مرگ یاسر عرفات گفت: مقامات اسرائیلی در ترور یاسر عرفات نقش دارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، توفیق الطیراوی در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی از رام الله درباره اتهام دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور یاسر عرفات گفت:
شواهد و بینه، همین اظهارات سران رژیم اسرائیل است که گفته بودند که باید یاسر عرفات را کشت و گفتگویی میان شائول موفاز و آریل شارون رخ داده بود که شارون خواهان ترور عرفات شده بود. چند ماه پیش وزیر ارتباطات کابینه اسرائیل گفته بود کسانی که بخواهند درباره دلیل مرگ یاسر عرفات تحقیق کنند به معنای آن است که علیه اسرائیل اعلام جنگ می کنند.
شارون به جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا تعهد داده بود که آسیبی به عرفات نخواهد زد و شارون سپس گفت که از تعهد خود عقب نشینی کرده است.
همچنین ده ها مسئولان سیاسی،امنیتی و نظامی اسرائیل گفته بودند که باید یاسر عرفات را کشت. از زمانی که رژیم اسرائیل تاسیس شده است سیاست ترور و کشتار این رژیم ادامه دارد و این رژیم به صورت آشکارا و نهان رهبران فلسطینی را به قتل رسانده است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا تحقیقات در دلیل قتل عرفات با تاخیر صورت گرفته است؟افزود: خانواده یاسر عرفات در ابتدا با تشریح جسد وی مخالفت می کرد. پس از موافقت خانواده عرفات، کمیته دولتی در این زمینه تشکیل شد و به دلیل استعفای دولت ها در تشکیلات خودگردان فلسطین، رئیس کمیته نیز که یکی از اعضای دولت است تغییر می کرد و به این دلیل مدت تحقیقات طولانی شد. من در دو سال گذشته رئیس این کمیته هستم و به صورت جدی و حرفه ای به این ماموریت ادامه می دهم.
در صورتی که شبکه تلویزیونی الجزیره گزارشی در این زمینه منتشر نمی کرد هیچ کس نمی دانست که ما مشغول به چه کاری هستیم. قطع نظر از نتیجه مثبت و منفی نمونه برداری جسد عرفات، شکی در این نیست که ملت فلسطین و ملت های عربی یقین دارند که عرفات ترور شده است و این پرونده تا زمانی که عامل اصلی ترور وی روشن نشود باز خواهد بود. ما به تحقیقات خود ادامه خواهیم تا به هدف مورد نظر برسیم.
الطیراوی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است که طرف فلسطینی نزدیک به عرفات در ترور وی نقش داشته باشد؟بیان داشت: فلسطینیان تحت اشغالگری اسرائیل قرار دارند و برخی از کشورها که اشغال نشدند با حوادثی از این دست روبرو بودند و می توان به ترور انور سادات، گاندی و ملک فیصل اشاره کرد که شهروندان این کشورها در ترور آنان نقش داشتند. ممکن است شماری از فلسطینیان از سوی اسرائیل در این عملیات به کار برده شده باشند ولی هدف اصلی ماموریت ما این است که به عامل اصلی این ترور پی ببریم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار