بیوه یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگران فلسطینی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: در اینجا این قول را به شما می دهم که بقایای جسد ياسر عرفات را یک روز به بیت المقدس منتقل خواهم کرد و بر اساس خواستش وی را در مسجد الاقصی دفن خواهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سي ان ان، سهي عرفات گفت: امروز روز سختی برای من و دخترم بود.این یک حقیقت تلخ است اما ما باید به دنبال حقیقت باشیم.من از نظام قضایی فرانسه خواستم که درباره این مورد تحقیق کند. من دعوای قضایی خود را علیه کسی ارائه نکرده ام و تمام مراحل کار را به نظام قضایی فرانسه واگذار کرده ام و کسی را متهم نکرده ام.همه اسرائیل را متهم می کنند اما من نمی توانم بدون شواهد نتیجه گیری کنم.مقامات سوئیس به من پیشنهاد کردند که اگر می خواهم تحقیقات بیشتری انجام دهم باید بقایای جسد شوهرم بررسی شود و به همین خاطر ما به دنبال این کار رفتیم تا به حقیقت برسیم و من در حال حاضر نمی دانم که به چه خواهیم رسید شاید ما پولونیوم پیدا کنیم و شاید ماده سمی دیگری در جسد وی پیدا کنیم اما بر اساس پرونده پزشکی عرفات بدن وی شبیه یک نوزاد بود و او به هیچ بیماری و مرضی مبتلا نبود و بدن وی از هرگونه بیماری پاک بود و این سبب شد تا من این مراحل را پشت سربگذارم. شمار گلبولهای قرمز و سفید عرفات در حال کاهش بود اما ما هیچگونه بیماری در وی مشاهده نمی کردیم و اگر شما به گزارش پزشکی او مراجعه کنید هیچگونه بیماری خاصی در بدن وی مشاهده نمی شد و نشانه های بیماری سرطان خون ، نارسایی کلیوی و یا حتی سکته هم در وی نبود.
وی افزود: زمانی که عرفات درگذشت کسی از من نخواست که جنازه وی کالبد شکافی شود و جنازه وی به رام الله منتقل شد و هیچ کس در فرانسه هم خواهان کالبد شکافی وی نشد.
سهي عرفات گفت: با انقلاب های عربی که در منطقه روی داده همه چیز امکان پذیر است . اگر نگاهی به آنچه که در غزه روی داد بیندازیم وزرای خارجه کشورهای مختلف عربی و حتی ترکیه به غزه رفتند تا غزه را نجات دهند اما یاسر عرفات تنها بود و در تنهایی مرد و کسی برای نجات وی نیامد.من از اقدامات محمود عباس حمایت می کنم و او دنباله رو کارهای یاسر عرفات است و اقدام آتی وی برای پذیرش فلسطین به عنوان کشور غیر عضو در مجمع عمومی سازمان ملل ادامه تلاش یاسر عرفات در سال 1974 است.عرفات از اینکه در سال 2000 گفتگوهای کمپ دیوید به نتیجه نرسید احساس پشیمانی نکرد و او حتی از اینکه به پیشنهادات داده شده در آن گفتگوها جواب منفی داده بود احساس غرور می کرد و به من گفت که دوست ندارد دیگران به او بگویند که به بیت المقدس خیانت کرده ام و من می میرم اما به فلسطین خیانت نمی کنم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار