سرپرست معاونت صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: محصولات نمدی هنرمندان صنایع دستی این استان، مهر اصالت سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد ( یونسکو ـ UNESCO ) را كسب كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مهرداد رئیسی، با اعلام این خبر اظهار داشت: این محصولات نمدی شامل « روكش صندلی » و « رو داشبوردی » است.

وی افزود: محصولات نمدی هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری، در جشنواره یونسكو در سال 89 نیز دیپلم افتخار جشنواره را به خود اختصاص داد.

رئیسی با بیان اینكه؛ هفت اثر صنایع دستی استان چهارمحال وبختیاری، مهر اصالت یونسكو دریافت كرده است، بیان داشت: استفاده از مواد اولیه مرغوب، نوع آوری در تولید، سازگاری اثر با طبیعت و قابلیت عرضه آن در بازارهای جهانی از مهم ترین ویژگی های مورد نیاز برای دریافت مهر اصالت یونسكو است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینكه دریافت این نشان ها از سوی صنعتگران استان، نشان دهنده خلاقیت، نوآوری، توانایی و مهارت این هنرمندان است، عنوان كرد: دریافت این نشان ها علاوه بر مطرح شدن صنایع دستی از نظر مرغوبیت و كیفیت این محصولات در جهان، باعث رونق صادرات در این بخش می شود.

رئیسی تصریح كرد: معرفی آثار در پایگاه اطلاع رسانی یونسكو، شركت در بازارهای فروش الكترونیكی و حمایت از آثار برای ثبت مالكیت معنوی، از مزایای كسب مهر اصالت یونسكو برای تولیدات صنایع دستی است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.