ملکه انگلیس در حالی در یک دیدار کاملا رسمی و با کمال تشریفات از امیر کویت استقبال کرد که این کشور کوچک منطقه خلیج فارس این روزها دستخوش ناآرامی سیاسی حامیان دموکراسی در این کشور شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ فرانک گاردنر گزارشگر و کارشناس سیاسی بی بی سی گفت: امیر هشتاد ساله کویت به عنوان قدیمی ترین متحد لندن در حوزه خلیج فارس در سفر رسمی ، میهمان ملکه انگلیس شد.

وی ادامه داد: نیروهای انگلیسی در آزاد سازی این کشور کوچک اما سرشار از منابع غنی نفت از چنگال نظامیان عراقی ، کمک بزرگی کردند. دیدار مقام های سلطنتی دو کشور انگلیس و کویت همزمان با یکصدمین سالگرد روابط دو کشور انجام شد.

وی ادامه داد: امیر کویت در حالی به انگلیس سفر کرده است که کشورش از موج بيداري اسلامي در کشورهای عربی در امان نمانده و بحران سیاسی در این کشور در حال اوج گرفتن است.

مخالفان دولت کویت ماه گذشته سه بار با تجمعات گسترده که به خشونت و دخالت پلیس و نیروهای امنیتی کشیده شد ، اعتراض خود را نسبت به نبود دمکراسی و ادامه حکمرانی خانواده سلطنتی ، اعلام کردند. گزاشگر بی بی سی ادامه داد : سران کویت تلاش می کنند تا از تجارب و امکانات دولت انگلیس در تامین امنیت و برخورد مناسب با مخالفان بویژه نحوه برگزاری رقابتهای المپیک گذشته در لندن استفاده کنند.


















وی افزود در این راه همکاریهای اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور رشد قابل توجهی داشته است. این در حالیست که گروههای مدافع حقوق بشر نگران این هستند که سردمداران حکومت پادشاهی کویت از این تجارب و امکانات برای سرکوب مخالفان استفاده کنند.
برچسب ها: امیر کویت ، ملکه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار