پسر ۲۲ساله که سابقه دار است معترف شد که در ابتدا براي تامين مخارج اعتياد، از سرقت هاي خرد شروع کرده اند اما در ادامه سرقت ها، دختر۱۹ساله نيز شگرد سرقت از داخل خودروها را آموخته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دختر و پسر شيشه اي که شب ها با خودروي چراغ خاموش تردد مي کردند و به اموال خودروهاي مدل بالا دستبرد مي زدند، به ده ها فقره سرقت در مشهد اعتراف کردند.

چند شب قبل، ماموران کلانتري در ادامه اجراي طرح هاي نامحسوس مبارزه با سرقت، در حال گشت زني بودند که به يک دستگاه خودروي پرايد مظنون شدند. حرکت «چراغ خاموش» خودرو در حالي که ساعت ۳بامداد دخترجواني نيز در صندلي جلو نشسته بود، ظن ماموران را مضاعف کرد؛ بنابراين آنان به آرامي خودروي مذکور را در خيابان حرعاملي تعقيب کردند.

استعلام غيرمحسوس شماره پلاک خودرو از سيستم فرماندهي و کنترل پليس مشخص کرد که خودروي تحت تعقيب سابقه سرقت دارد اما در همين حال ناگهان راننده پرايد که احساس کرده بود سرنشينان يک خودرو به وي مظنون شده اند، پدال گاز را فشرد و متواري شد.

با فرار راننده پرايد، ماموران انتظامي به وي فرمان ايست دادند اما او بدون توجه به فرمان هاي مکرر پليس همچنان چراغ خاموش به فرار خود ادامه داد و بر سرعت خودرو افزود. ماموران انتظامي پس از مدتي تعقيب و گريز و با استفاده از قانون به کارگيري سلاح، چند تير هوايي شليک کردند اما وقتي راننده توجهي به اخطارها نکرد آنان لاستيک هاي خودرو را هدف قرار دادند و ۶گلوله به صندوق عقب و لاستيک هاي خودرو شليک کردند.

با اصابت گلوله ها، خودرو متوقف شد ولي دختر و پسرجوان با رها کردن پرايد با پاي پياده به فرار خود ادامه دادند تا اين که پس از طي مسافتي کوتاه در چنگ قانون گرفتار شدند و حلقه هاي آهنين بر دستانشان گره خورد. در بازرسي از داخل خودرو تعدادي لوازم مسروقه ديگر خودروها کشف و ۲متهم مذکور براي انجام بازجويي به دايره تجسس کلانتري هدايت شدند.

بررسي هاي پليس مشخص کرد خودروي پرايد شب قبل از بلوارجانباز سرقت شده است. متهمان اعتراف کردند که در پي استعمال موادمخدر شيشه با يکديگر آشنا شده و پس از آن نقشه هاي سرقت خودرو و اموال داخل خودروها با شيوه «چراغ خاموش» را به اجرا گذاشته اند. آنان در حالي به ده ها فقره سرقت در مناطق شفا، حرعاملي، مطهري، جانباز و غيره اعتراف کردند که بررسي هاي ماموران تجسس نشان داد دختر و پسرجوان بيشتر به خودروهاي مدل بالا دستبرد مي زدند.

همچنين پسر ۲۲ساله که سابقه دار است معترف شد که در ابتدا براي تامين مخارج اعتياد، از سرقت هاي خرد شروع کرده اند اما در ادامه سرقت ها، دختر۱۹ساله نيز شگرد سرقت از داخل خودروها را آموخته است.گزارش خراسان حاکي است: متهمان اين پرونده از ساعت ۲بامداد تا ۶صبح در خيابان ها پرسه مي زدند و به خودروهايي که از ايمني کافي برخوردار نبودند، دستبرد مي زدند.

اين در حالي است که تعداد زيادي مدارک خودرو، کارت سوخت، بيمه نامه، کارت خودرو و غيره نيز از آنان کشف شده است. متهمان پس از انجام تحقيقات مقدماتي در اختيار کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي قرار گرفتند تا درباره سرقت هاي احتمالي ديگر آنان تحقيقات بيشتري انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار