تلاش هاي ترکيه براي استقرار موشک هاي پاتريوت در مرزهاي خود با سوريه نشان دهنده مشارکت دولت ترکيه در طرح هاي استعماري عليه سوريه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، شهروندان ترکيه تلاش هاي دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير اين کشور را براي استقرار موشک هاي پاتريوت در مرزهاي اين کشور با سوريه نشان دهنده دست داشتن دولت وي در برنامه استعماري آمريکايي صهيونيستي عليه سوريه دانستند. 

در گزارش اديب عبدالفتاح در اين باره آمده است: دولت حزب عدالت و توسعه در ترکيه همچنان بر استقرار موشک هاي پاتريوت در مرزهاي اين کشور با سوريه اصرار مي کند.  
يک کارشناس ترک مي گويد: آمريکا و ناتو از طريق استقرار اين موشک ها مي خواهند اين پيام را به ايران بدهند که آنها در منطقه حضور دارند. آنها با اين کار مي خواهند روحيه تروريست ها در سوريه را بالا ببرند تا از مواضع خود عقب نشيني نکنند.
 
در ادامه گزارش آمده است: مخالفت همه  جانبه شهروندان ترکيه با سياست هاي اردوغان ناشي از نگراني آنها از وقوع جنگي است که هيچ سودي براي آنها ندارد و ممکن است دولت اردوغان کشور را درگير آن کند. 

گروه هاي مخالف سياسي در ترکيه اقدام دولت اردوغان در هدايت ترکيه به لبه پرتگاه را محکوم مي کنند و شهروندان عادي نيز اعتراضات خود را به اين سياست ها اعلام کرده اند.

به عقيده ناظران در سوريه ادامه سياست هاي حزب عدالت و توسعه و اقدامات خصمانه آن عليه سوريه باعث مي شود اين حزب طرفداران خود را از دست بدهد و احتمال شکست طرح اردوغان براي سيطره سياسي بر ترکيه را افزايش مي دهد.
برچسب ها: ترکیه ، اردوغان ، سوریه ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار