می دانم همه می گویید اشتباه گفتم جمله فوق را ولی بعد از بررسی فهمیدم همیشه از محبت خارها گل می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مردمان همه محبت را به شکل های خاص می شناسند بعضی او را در یک لبخند، در یک انفاق، در یک دوره هم بودن و یا حتی در یک چای نوشیدن با دیگری خلاصه می کنند.

ولی ابعاد محبت فراوان تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم، این حرف که با لحن خوشایندی تلفظ می شود گاهی اوقات سبب بدبختی و طغیان انسان ها می گردد.

یک روانشناس در این باره می گوید: محبت یک حس نیست قدرت جذاب است که افراد را به خود وصل می کند و سبب می شود آن چرا که او می خواهد انجام دهی.

آری به راستی درست گفت که محبت یک حس نیست، بلکه یک نیرویی است که پیامبر خدا او را بزرگ می شمرد و آن را برای خاندان خود از خدا خواستار بود.

یک کارشناس مذهبی گفت: محبت یک طریق الهی است و پیامبر خدا زمانی که برای خاندان خود خواست از خدا چیزی طلب کند مودت اهل بیتش را خواهان شد که همه می دانید این مطلب بدون حکمت نیست.

شاید حکمتش در آن است که پیامبر می دانست کسی اگر در محب دیگری شود و به او محبت ورزد مرید او گشت و گفته هایش را عملی می سازد.

خطر همین جاست که مردمان بدانند اگر از روی عمد یا غیر عمد بر چون شیطان و یا امثال آن و یا اشکال آن محبت ورزند بنا به قدرت محبت و یا مودت به آن سوق پیدا کرده و اعمالی را که او خواهان می شود انجام می دهد یک نگاه ناروا یک محبت به شیطان است./ز

گزارش از مهدی محسنی

برچسب ها: محبت ، گل ها ، محب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار