دانش آموزان اصفهانی در یازدهمین دوره مسابقه چند جانبه ریاضی شهرها ی جهان آذر و اسفند سالجاری شرکت می کنند.

 مسابقه ریاضی بین ­المللی شهرها، یک مسابقه حل مساله ریاضی است که تمام شهرهای جهان می­توانند در آن شرکت کنند.
مؤسس این مسابقه، ریاضیدان و آموزشگر روسی نیکلولای کونستانتینو است و دفتر اصلی آن در مسکو قرار دارد. مسئول اجرایی مسابقه ریاضی چندجانبه شهرها به خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: این مسابقه به صورت تیمی است و به همت خانه ریاضیات اصفهان و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار خواهد شد.

لیلی حاتم زاده افزود: این دوره از مسابقات در دو مرحله در ماههای آذر و اسفند امسال بین دانش آموزان دوره دبیرستان در شهر اصفهان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برگزیدگان مرحله اول برای شرکت در مسابقه بین المللی چندجانبه شهرها که همزمان با سایر شهرهای جهان در هفته آخر اسفند برگزار خواهد شد معرفی می شوند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه باید به صورت تیم‌های سه نفره و تا تاریخ شانزدهم آذر جاری از طریق سایت اینترنتی خانه ریاضیات اصفهان به نشانی www.mathhouse.org ثبت نام کنند.

حاتم زاده با اشاره به اینکه خانه ریاضیات اصفهان در سال 1381 به تورنمنت شهرها پیوست گفت: از سال 88 علاوه بر اصفهان، خانه ریاضیات شهرهای کرمان، یزد، تبریز، بروجن، خمین، نیشابور، شهرکرد و سبزوار نیز در این مسابقه شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 89 شش تیم از اصفهان موفق به دریافت دیپلم افتخار مسابقه تورنمنت شهرها در مسکو شدند،گفت:هنوز نتایج نهایی مسابقه سال 90 از سوی دفتر اصلی این تورنمنت اعلام نشده هرچند دو تیم از اصفهان و یک تیم از تبریز برای سفر به مسکو دعوت شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.