سازمان ديده‌بان حقوق بشر اعلام کرد قضات پاکستاني قوانين را دور مي زنند تا از انتقاد رسانه‌ها جلوگيري کنند و به اين ترتيب اين خطر وجود دارد که آنها به عاملان "فشار" و گسانسور" تبديل شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ بنا به اعلام اين سازمان که مقرش در نيويورک قرار دارد ، در ماههاي اخير دادگاههاي اسلام آباد ، پايتخت پاکستان و لاهور ، دومين شهر مهم اين کشور تصميماتي مبني بر جلوگيري از پخش برنامه هاي تلويزيوني که قضات را مورد انتقاد قرار مي دهد ، اتخاذ کرده اند.

ديده بان حقوق بشر افزود  ماه گذشته يک قاضي پايتخت به مسئولان نظارت بر فعاليت رسانه ها دستور داد تا از پخش برنامه هايي که در آنها افتخار چودهري ، قاضي بانفوذ ديوان عالي پاکستان و ديگر قضات مورد انتقاد ، تمسخر يا اتهام قرار مي گيرند ، جلوگيري شود.

 براد آدامز ، مدير بخش آسياي اين سازمان در بيانيه اي اعلام کرد قضات پاکستاني نبايد از هيچ گونه مصونيتي در برابر انتقادها برخوردار باشند. اگر آنها مي خواهند که به عنوان ابزارهاي فشار و سانسور تلقي نشوند ، بايد فورا اين موانع را از سر راه آزادي بيان بردارند.

ديوان عالي پاکستان ماهها است که با دولت دچار کشمکش شده است. ديوان عالي پاکستان در ماه ژوئن با محکوم کردن يوسف رضا گيلاني ، نخست وزير اين کشور براي سرپيچي از حکم دادگاه درخصوص امتناع از پيگرد قضايي آصف علي زرداري به اتهام اختلاس مالي ، وي را مجبور به استعفا کرد.

اين سازمان آمريکايي هشدار داد قضات پاکستاني استقلال خود را در برابر دولت نشان داده اند. اگر نظارتي بر آنها وجود نداشته باشد ، آنها اعتبار خود را از دست خواهند داد.

برچسب ها: دیده بان ، قضایی ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار