نفوذ آب به بناي برج آزادي تاسف هر بيننده اي را برمي انگيزد اما مسئولين بي تفاوت از كنار اين موضوع ميگذرند و هيچ پاسخي ندادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران اين روزها حال هواي مهمترين بناي شهر تهران در وضعيت بدي است اگرچه هنوز هم با وجود برج ميلاد هنوز برج آزادي يكي از مهمترين بناهاي شهر تهران كه شهرت آن تنها متعلق به پايتخت نيست و هر ايراني آن را نمادي از كشورش معرفي مي كند.
گفتني است بي توجه‌يي به برج آزادي احتمال تخريب اين بناي مهم شهري را در آينده اي نزديك در پي خواهد داشت اگرچه در قسمت اداري ساختمان برج آزادي اوضاع و احوال ظاهري خوبي حكم فرماست اما با عبور از قسمت نمايشگاه دائمي برج آزادي حال و هواي ديگري را تجربه مي كنيد.
حتي آنقدر آب به شالوده اين برج نفوذ كرده كه با عبور از راه پله هاي آن بوي نم تمام فضا را پركرده است.
اگرچه برج آزادي در ايران نمونه اي از نماد و نشانه هاي شهري كه معماري شاخص آ‌ن تلفيق طاق هاي معماري بيش از اسلام دوره هخامنشيان و ساسانيان و بعد از اسلام را نشان مي‌دهد.
در ساخت اين برج چهل و شش هزار قطعه سنگ بريده و پرداخت شده به كار رفته اما چند سال پيش شهرداري تهران براي ترميم و بازسازي اين بنا پرداخته و طبق گفته برخي از كاركنان برج درست كار نشدن سنگ هاي جديد و نبود شيب مناسب باعث جمع شدن آب در بالاي اين برج شده و مشكلاتي را ايجاد كرده است.
نيازي نيست كسي خبر نفوذ آب را تكذيب يا تائيد كند تنها با ورود به موزه سنگ و گوهر هر بازديدكننده اي شاهد نقوذ آب اين بخش از برج مي تواند باشد كه آثار منفي در آن جا خودنمايي ميكند./ف
برچسب ها: گ ، گ ، گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار