نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشور درباره تامین هزینه‌های تملک دارایی گفت: باید قیر در اختیار شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا اهداف عمرانی اجرایی شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه با افزایش قیمت قیر بسیاری از شهرداری‌ها توان خریداری قیر مورد نیاز خود را ندارند، افزود: در بهترین شرایطی هم که قرار داشتیم دولت در بحث تملک دارایی‌ها به دستگاه‌های عمرانی و شهرداری‌ها کمک می‌کرد و آنها تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد قیر مورد نیاز شهرها و روستاها را برای اجرای طرح‌ها تامین می‌کردند.
امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: با توجه به فروش نفت و بازگشت آن به خزانه باید تصمیم‌گیری شود تا یک میلیارد دلار پول نفت خام در اختیار پالایشگاه‌ها قرار گیرد و پالایشگاه‌ها قیر را در اختیار وزارت وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا این وزارتخانه آن را برای استفاده در خیابان‌ها و طرح‌های هادی روستایی به سازمان شهرداری‌ها تحویل دهد.
این نماینده مردم در مجلس نهم درباره هزینه‌کرد یک میلیارد دلار برای قیر یادآور شد: این موضوع براساس تخصیص ردیف‌های بودجه مشخص شده و براساس محاسبه فروش نفت به جای اختصاص خزانه براساس همان بودجه تخصیص پیدا می‌کند و قیر تحویل دستگاه‌های اجرایی می‌شود./س
برچسب ها: قم ، قیر ، شهرداری ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.