نماينده مسيحيان ارمني جنوب ايران در مجلس شوراي اسلامي گفت: در ايران به ويژه پس از انقلاب اسلامي جامعه اقليت ديني همواره همانند ساير شهروندان از حقوق مادي برخوردار بوده و برخلاف تبليغات مسموم برخي كشورها كه سعي در سياه‌نمايي واقعيت‌ها دارند، تضييع حقوق اقليت‌ها سخني بيهوده و غيرواقعي است.

روبرت بگلريان نماينده ارامنه جنوب ايران، در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واكنش به گزارش احمد شهيد درباره محدود بودن فعاليت اقليت‌هاي مذهبي در ايران و مورد آزار و اذيت قرار گرفتن آنان گفت: اين گزارش صحت ندارد و براساس سابقه تاريخي اقليت‌ها در ايران به خصوص ارامنه و امكاناتي كه در اختيار آنان قرار دارد، گزارش احمد شهيد با واقعيت‌هاي موجود مطلقا تطبيقي ندارد.
 

وي در ايران به ويژه پس از انقلاب اسلامي جامعه اقليت ديني همواره همانند ساير شهروندان از حقوق مادي برخوردار بوده و برخلاف تبليغات مسموم برخي كشورها كه سعي در سياه‌نمايي واقعيت‌ها دارند، تضييع حقوق اقليت‌ها سخني بيهوده و غيرواقعي است.


نماينده ارامنه جنوب ايران در ادامه با اشاره به آزادي تدريس زبان و متون ديني اقليت‌ها در ايران، تصريح كرد: اقليت‌هاي مذهبي در ايران امكاناتي از جمله انجمن‌هاي فرهنگي و ورزشي دارند و زبان و متون ديني خود را با آزادي كامل تدريس مي‌كنند.
 
بگلريان افزود: اقليت‌هاي مذهبي در ايران، آئين‌هاي خاص و اعياد ديني خود را بدون هيچ محدوديتي برپا مي‌كنند.
 

وي همچنين اظهار داشت: احمدشهيد اطلاعات خود را از فرقه‌ها و گروه‌هايي با ديدگاه‌هاي خاص و دريافت مي‌كند، كه اين فرقه‌ها و گروه‌ها با پيش‌زمينه سياسي و غرض شخصي اطلاعات مخالف با واقعيت را به وي مي‌دهند.
 

نماينده ارامنه جنوب ايران با اشاره به فعاليت‌هاي اقليت‌هاي ديني پذيرفته شده در چهارچوب قانون، گفت: انجمن‌ها و نهادهاي مذهبي در ايران به امور ديني، اداري، فرهنگي، اجتماعي و خيريه مي‌پردازند و رقابت‌هاي درون گروهي و انتخابات‌ اين انجمن‌هاي مذهبي در مقياس درون جامعه‌اي و خرده فرهنگ خود، نشان از آزادي فعاليت آنان در ايران دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، ارامنه ، اقلیت ، دینی ، حقوق ، بشر ، احمد ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار