كميته علوم حوزوي و دانشگاهي بيشترين برنامه را نسبت به سال گذشته در ميان ساير گروهها ارائه كرده است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران ؛قديمي مديركل امور نظارت و برنامه ريزي درسي وزارت علوم تحقيقات و فناوري در نشست خبري تحول و ارتقا محتواي برنامه درسي و آموزشي رشته هاي دانشگاهي كه صبح امروز در سالن همايش هاي وزارت علوم برگزار شد طي سخنراني گفت: برنامه هاي درسي نبض و قلب تپنده يك كشور به شمار مي آيد و متخصيصن جايگاه برنامه درسي را منشور و جان نظام مي دانند.

وي افزود: امروز فرصتي پيش آمده كه يكي از قوي ترين گروههاي برنامه درسي در مجموعه حوزه هاي علوم انساني كه شامل 30 گروه است شكل گرفته و امروز 4 كميته علوم حوزوي و دانشگاهي از روند برنامه ها خود كه نسبت به سال گذشته بيشترين برنامه را در ميان ساير گروهها تصويب كرده اند بيان مي كنند.

كميته علوم حوزوي و دانشگاهي يكي از هوشمندانه ترين برنامه ها را در پي گرفته است
حميد پارسانيا عضو گروه  گسترش و برنامه ريزي مسئول كميته علوم انساني در ادامه گفت: نقش اين گروه در ميان ساير گروهها در نظام علمي و معرفتي است چنانچه اين گروه به برنامه ريزي مربوط به مراكز آموزشي دانشگاهي و در كنار و حاشيه حوزه شكل گرفته است و هم اكنون تعداد زيادي از اين مراكز آموزشي در كنار حوزه ها وجود دارند كه عبارتند از پژوهشگاه حوزه و  دانشگاه ،دانشگاه معارف اسلامي، دانشگاه باقرالعلوم، دانشگاه علوم رضوي ،دانشگاه اصول دين كه جمعاً 13 مركز گروه گسترش علوم حوزوي اين مركز را پوشش مي دهند.

وي افزود: ايجاد يك ارتباط بين معرفتي مدرن از جمله مهمترين ويژگي اين گروه است كه البته در بسياري از موارد با مرجعيت علمي همراه شده است.

پارسانيا تصريح كرد: ارتباط بين حوزه و دانشگاه ايجاد فرهنگ‌،تاريخ و نظام معرفتي از نقش هاي اين برنامه گروه گسترش برنامه ريزي است كه يكي از هوشمندانه ترين فعاليت ها را در پي گرفته است.

وي تصريح كرد: در دو دهه اول تشكيل اين گروه فعاليت ها به صورت خودجوش بوده كه از ناحيه 2 گروه كه  عبارتند از دانشجوياني كه به حوزه مي روند و يا حوزوياني كه به دانشگاه مي روند شكل گرفته است نقشي كه مي‌تواند در شرايط مطلوب شكل بگيرد./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، حوزه ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.