محقق شبکه الجزيره انگليسي در رابطه با مرگ عرفات گفت، فقط به پزشکان فلسطيني اجازه نمونه‌برداري از جسد عرفات داده شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، مجري اين شبکه ابتدا گفت، درپي درگذشت ياسر عرفات، رهبر سابق فلسطينيان، در نوامبر سال 2004 ميلادي در بيمارستاني در پاريس، اعلام شد که مرگ وي بر اثر بيماري نامشخصي رخ داده است. اين مسئله به خودي خود، منجر به انتشار فرضيه‌هاي توطئه‌ي مختلف شد، مبني بر اين که: عرفات، سرطان داشته، مبتلا به ايدز بوده، يا به دست اسرائيل مسموم شده بوده است. البته اسرائيل، همواره هرگونه دخالت در مرگ عرفات را منکر شده است.  
تحقيقات الجزيره در اوايل سال جاري ميلادي نشان داد، مقادير قابل توجهي از ماده سمي و راديواکتيوِ پلونيوم 210 در البسه و ساير و سايل شخصي عرفات پيدا شده است.  
کليتون سويشر، که رهبري تحقيقات اين شبکه را در رابطه با علت مرگ ياسر عرفات برعهده داشته، در گفتگوي زنده از رام الله با مجري اين شبکه در رابطه با نبش قبر عرفات و نمونه برداري از جسد وي گفت، شبکه الجزيره اکنون مي‌تواند تأييد کند که جسد ياسر عرفات نبش قبر شده است. جسد عرفات با احترام و طي مراسم نظامي به مسجدي که در مقر رياست تشکيلات خودگردان فلسطين، محمود عباس، و در سي متريِ قبر عرفات قرار دارد، منتقل شده و روي ميز تحقيقات پزشکان گذاشته شده است.  
سويشر گفت، مقامات تحقيق کننده در اين خصوص به ما گفته اند که فقط پزشکان فلسطيني مجاز خواهند بود که نمونه هاي فيزيکي را از بقاياي بدن عرفات بردارند. البته اين پزشکان فلسطيني، با توجه به دستورات دقيقِ کارشناسانِ کالبد شکافيِ فرانسوي، سوئيسي و روس که در محل حضور دارند، اين نمونه برداري‌هاي حساس را انجام خواهند داد. بيش از بيست کارشناس در اطراف ميز تحقيقاتِ کالبد شکافي که جسد عرفات روي آن قرار گرفته، حضور دارند. انتظار مي‌رود تا چند ساعت ديگر، عمليات دقيقِ نمونه‌برداري از بدن عرفات پايان يابد.  
سويشر افزود، همچنين کارشناسان سه کشور ياد شده به مقر سابق عرفات در رام الله رفته و از تختي که وي روي آن مي‌خوابيده نيز نمونه برداري کرده‌اند، زيرا اگر پلونيوم 210 در پوشاک و ساير وسايل شخصي عرفات پيدا شده، احتمال آلودگي تخت عرفات به اين ماده سمي نيز وجود دارد.  
گزارشگر اين شبکه در خاتمه اضافه کرد، اين کارشناسانِ خارجي، براي تکميل تحقيقات شان، با کساني که در دورانِ نزديک به مرگ عرفات به او نزديک بوده اند، نيز مصاحبه هايي انجام داده اند.
برچسب ها: بین الملل ، عرفات ، نبش ، قبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار