رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر گفت: در اراضی کشاورزی بخش مرکزی شهرستان نیکشهر 106 هزار اصله نهال آلوئه ورا کشت و تولید شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، صمیمی اظهار داشت: این تعداد اصله نهال آلوئه ورا در سطح 53 هکتار توسط کشاورزان نیکشهری کاشته شده است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر با اشاره به اینکه این محصول در هر سال 4 بار برداشت می شود گفت: از هر اصله نهال آلوئه ورا 2 تا 4 کیلوگرم برگ آلوئه ورا تولید می شود .

صمیمی افزود: محصول بدست آمده علاوه بر شهرهای استان به مشهد و تهران نیز ارسال می شود.

وی با بیان اینکه کشت آلوئه ورا در شهرستان نیکشهر منحصر به فرد است یاد آور شد: کشت آلوئه ورا در اراضی کشاورزی بخش مرکزی این شهرستان به دلیل دارا بودن آب و هوای گرم و خشک در فضای باز و کاملا طبیعی صورت می گیرد این در حالیست که کشت این محصول در دیگر نقاط کشور در گلخانه ها انجام می شود .

وی ادامه داد: آلوئه ورا در استانهای بوشهر و بندر عباس و همچنین قشم و کیش به صورت گلخانه ای صورت می گیرد برگ آلوئه ورا تنها گیاهی است که تا 6 سال قابلیت برداشت دارد و از فرآورده های ان به صورت خوراکی و موضعی برای درمان برخی بیماریها از جمله دیابت – قند خون و همچنین سوختگی و ناراحتی های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد ./ب

برچسب ها: نهال ، آلوئه ، ورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.