معاون وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: مرکز خدمات سرمايه گذاري خارجي از 22 بهمن امسال با عنوان پنجره واحد الکترونيکي با هدف تسهيل و تسريع در امور سرمايه گذاري خارجي به متقاضيان ارايه خدمات مي دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بهروز عليشيري در نخستين کنفرانس سرمايه گذاري در صنايع تکميلي پتروشيمي که در هتل المپيک برگزار مي شود با بيان اين مطلب گفت: تشکيل مرکز خدمات سرمايه گذاري خارجي زمينه ساز استقرار پنجره واحد سرمايه گذاري خارجي با هدف تسريع و تسهيل در امور سرمايه گذاري و هماهنگي بين سازمان سرمايه گذاري و ايجاد کانون واحد براي متقاضيان سرمايه گذاري انجام مي شود.

وي تصريح کرد: مرکز خدمات سرمايه گذاري از يک ماه آينده به عنوان سوپر مالي از مجموع دستگاه ها به يک پنجره واحد سرمايه گذاري خارجي از طريق نظام  الکترونيکي تبيين مي شود که اين موضوع از 22 بهمن ماه سالجاري عملي خواهد شد.

عليشيري ادامه داد: در کشور ما بخش خصوصي به خوبي توانسته از سرمايه گذاري در صنعت استفاده کند به طوري که آمارها نشان دهنده اين است که سرمايه گذاري خارجي جايگاه خود را در کشور پيدا کرده تا جايي که در سالجاري با سرمايه گذاري 7 ميليارد دلار در پروژه ها رشد 86 درصدي را شاهد بوديم که اين ميزان نسبت به سال قبل 24 درصد رشد را نشان مي دهد.

رئيس سازمان سرمايه گذاري و کمک هاي فني اقتصادي گفت: در دسترس بودن سرمايه خارجي بالقوه و لزوم تمرکز بيشتر دستگاه هاي اجرايي به ويژه طرح هاي نفت، گاز و پتروشيمي بر جذب سرمايه گذاري به عنوان جايگزين مکمل براي روش هاي قرضي و وام هاي داخلي و خارجي است.

عليشيري اظهار داشت: ما بايد شيوه هاي متداول و کلاسيک تامين منابع مالي را در سرمايه گذاري تغيير دهيم و به شيوه هاي مدرن حرکت کنيم، تجربياتي که کشورهاي خارجي دارند نشان مي دهد که آنها با شيوه هاي جديد در سرمايه گذاري موفق هستند و صنعت پتروشيمي به ويژه صنايع تکميلي نقش پيشتازي در توسعه اقتصادي کشور دارند.

وي خاطرنشان کرد: انتظار ما اين است که از صنايع تکميلي نسبت به ساير بخش ها استفاده کرده و طرح ها را به سمت الگوي جديد تأمين مالي سوق دهيم.

عليشيري توليد کالاهاي باکيفيت، تأمين منابع مالي مورد نياز جهت اجراي پروژه ها، دسترسي به بازارهاي صادراتي جديد، ارتقاي مهارت هاي مديريتي، انتقال فناوري و استفاده از دانش روز در توليد محصول، ايجاد ظرفيت نهادين در سطح بنگاه و زمينه تبديل شدن به شرکت بزرگ را از مزاياي سرمايه گذاري خارجي ياد کرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار