فرماندار نیر از تجلیل سرتیپ خلبان صمد بالازاده یکی از افتخارات و تیز پروازان هشت سال دفاع مقدس و دارای بیشترین پرواز در دوران جنگ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  سید حمید عباداللهی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیر گفت: تجلیل و تکریم از شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه پیش از این خلبان بالازاده در تهران و از سوی نیروی هوایی ارتش تجلیل شده است، افزود: تاکنون در زادگاه خود این توفیق برای متولیان حاصل نشده لذا ضروری است فداکاریهای این خلبان دفاع مقدس تبیین و تبلیغ شده و تجلیل شود.

فرماندار نیر افزود: برنامه ریزیهای لازم برای تجلیل از این یادگار جنگ که بیشترین پرواز را داشته است، انجام شده و بزودی مراسم تجلیل از وی برگزار خواهد شد.

وی همچنین خواستار توجه جدی به خانواده های شهدا و رصد مسایل و مشکلات آنها شد.

سرتیپ خلبان صمد بالازاده در سال 1332 در روستای "یامچی سفلی" از توابع شهرستان نیر به دنیا آمده و در سال 1352 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شده و پس از گذراندن دوره تکمیلی از دانشگاه خلبانی آمریکا فارغ التحصیل شده است.

وی خلبان هواپیمای F5 و هواپیماهای شکاری و ردیاب بوده و از آغاز جنگ تحمیلی در سال 59 تا پایان جنگ در تمامی عملیاتهای انجام شده شرکت کرده است.

بالازاده در مدت هشت سال دفاع مقدس در بیش از 120 عملیات برون مرزی شرکت کرده و در هشت سال دفاع مقدس با هزار و 356 ساعت و 20 دقیقه جزو خلبانان دارای بیشترین پرواز در طول جنگ شناخته می شود.

وی دی ماه سال 74 بازنشسته شده و هم اکنون در اردبیل ساکن است./ب

 

برچسب ها: اردبیل ، تجلیل ، از ، خلبان ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.