كارشناسان پزشكي پس از نبش قبر عرفات و بررسي هاي اوليه از شواهدي مبني بر وجود سم در جنازه وي خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، ياسر عرفات رهبر پيشين سازمان آزاديبخش فلسطين، امروز نبش قبر شد و گروهي از كارشناسان بين المللي مسئوليت بررسي آن را بر عهده دارند تا صحت يا نادرست بودن نظر بسياري از فلسطينيان در مورد احتمال مسموميت وي مشخص شود.  
پس از ادعاي نهادي در سوئيس در ماه آگوست گذشته، مبني كشف سطوح بالاي ماده راديواكتيو پلونيوم در لباس ياسر عرفات كه بيوه وي در اختيار آن نهاد گذاشته بود، قاضي فرانسوي رسيدگي كننده به اين موضوع پرونده اي را براي بررسي علت مرگ عرفات باز كرد.  
در آن زمان كالبد شكافي اي انجام نشد و در نتيجه پزشكان فرانسوي و بيوه عرفات اظهار داشتند كه نمي توان علت مرگ رهبر پيشين تشكيلات خودگردان فلسطيني را تشخصي داد.  
پس از اين ماجرا انگشت اتهامات بسوي رژيم صهيونيستي نشانه رفت. از آن رو كه در دو سال و نيم پاياني عمر عرفات و پس از اوج گيري قيام فلسطينيان، صهيونيست ها در رام الله براي وي محدوديت ايجاد كرده بودند. رژيم صهيونيستي هرگونه دست داشتن در مرگ عرفات را رد كرده است.  
هم اكنون كارشناساني از کشورهاي سوئيس، فرانسه، روسيه و فلسطين براي بررسي جنازه عرفات در محل بررسي حاضر شده اند. تصاوير موجود از محل نگهداري جنازه پوشش پرچم بزرگ فلسطين بر روي ساختمان را نشان مي دهند.  
"دارسي كريستن" سخنگوي بيمارستان لوزان سوئيس كه براي بررسي جنازه در محل حاضر شده است به خبرنگاران اطمينان داد كه تجزيه و تحليل نمونه ها با دقت هر چه تمام تر و طبق پروتكل هاي موجود در اين مورد در حال انجام است. 
برچسب ها: عرفات ، قبر ، سم ، جنازه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار