ايهود باراک وزير جنگ رژيم صهيونيستي در حالي ديروز به طور ناگهاني استعفاي خود را اعلام کرد که باعث شگفتي بسياري از کارشناسان امور سياسي و رسانه‌ها شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ ايهود باراک وزير جنگ رژيم صهيونيستي ديروز در اقدامي غيرمنتظره از سمت خود استعفا و ادعا کرد که ديگر قصد ادامه حيات سياسي را ندارد و مي‌خواهد در کنار خانواده خود استراحت کند.

همچنين، باراک عنوان کرد که قصد حضور در انتخابات سال جاري رژيم صهيونيستي را نخواهد داشت.

اين اظهارات وزير جنگ رژيم صهيونيستي در حالي انجام شد که جنگ هشت روزه غزه به تازگي پايان يافته و حرف و حديث‌هاي فراواني در اين زمينه ميان کارشناسان و رسانه‌هاي خبري به وجود آمده است.




/ ايهود باراک مي‌دانست که در انتخابات آتي شکست سختي خواهد خورد

تام آکمان، کارشناس شبکه تلويزيوني الجزيره با مشکوک خواندن اين استعفا دليل آن را شکست قطعي حزب اسقلال ايهود باراک در انتخابات عنوان کرده است.

به عقيده اين کارشناس، به نظر نمي‌رسد حزب باراک در کنست يا پارلمان رژيم صهيونيستي شانسي براي بدست آوردن کرسي‌ها داشته باشد، بنابراين وي استعفا داد تا آبروي خود را حفظ کند.

/ رژيم صهيونيستي در بحراني‌ترين نقطه تاريخ خود قرار دارد

وب‌سايت تحليلي آمريکايي سي‌اس مانيتور، جدايي وزير جنگ رژيم صهيونيستي از نتانياهو را نشانه کاهش تاثير وي بر نخست‌وزير دانسته آن هم در زماني بسيار بحراني بوده است، زيرا اسراييل در نقطه‌اي بحراني قرار داشته، از يک طرف جهان عرب به طور کلي زير و رو شده و حاکمان آمريکايي آن‌ها برکنار شده و انقلاب‌هاي عربي رخ داده است.

همچنين رژيم صهيونيستي با ايراني مواجه است که هر لحظه به قدرت آن اضافه مي‌شود.


/جنگ 8 روزه، رسوايي بزرگ نقشه‌هاي جنگي جناب وزير

روزنامه نيويورک‌تايمز، استعفاي وزير جنگ رژيم صهيونيستي را با جنگ هشت روزه غزه و شکست سياست‌هاي ايهود باراک در تلاش براي اشغال غزه دانسته است.

همچنين اين روزنامه آمريکايي شکاف در مرکز قدرت اسراييل را يکي ديگر از دلايل اين تصميم مشکوک مي‌داند.

عده‌اي از کارشناسان تصميم باراک مبني بر خروج از دنياي سياست را به خاطر قطعي بودن شکست حزب او در انتخابات دانسته‌اند.

/باراک شخصيتي نامحبوب در ميان صهيونيست‌ها

شلومو آوينري، استاد علوم سياسي دانشگاه عبري در بيت‌المقدس گفت: گرچه باراک وزير دفاع محبوبي است، اما وي شخصيت سياسي نامحبوبي است.

به علاوه، نظر سنجي اخير نشان مي‌دهد تنها 3 درصد از مردم رژيم صهيونيستي به او راي خواهند داد.

آلوف بن سردبير روزنامه صهيونيستي هاآرتص اذعان کرده است که وزير جنگ اسراييل چاره‌اي جز استعفا نداشته است. زيرا باقي ماندن وي در قدرت عواقب بدي براي وزير جنگ سابق خواهد داشت.

وب‌سايت خبرگزاري آمريکا نيز با طرح سوالي استعفاي وزير جنگ رژيم صهيونيستي را مشکوک دانسته است.

اين وب‌سايت در گزارشي با نام "چرا ايهود باراک استعفا داد؟" دليل اين امر را ضعف عملکرد ارتش اسراييل در جنگ هشت روزه و اصابت موشک‌هاي حماس به سرزمين‌هاي اشغالي دانسته است.

بنابر اين گزارش، باراک تصور مي کرد پس از جنگ ميزان محبوبيت او و حزبش بسيار افزايش يابد، اما براساس نظرسنجي‌ها، نه تنها محبوبيت وزير جنگ افزايش نيافته بلکه تنها 3 درصد از صهيونيست‌ها اعلام کرده‌اند که در انتخابات به نفع او راي خواهند داد.


/ هراس وزير جنگ رژيم صهيونيستي از عواقب مقابله با ايران

امير اورن، کارشناس امور سياسي رژيم صهيونيستي استعفاي باراک را يک خطاي محاسباتي سياسي دانسته است. به عقيده اين کارشناس، قسمتي از استعفاي ايهود باراک در دست دادستان کل رژيم صهيونيستي است.

ليبرمن وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي، متهم به کلاه‌برداري است و از طرفي نيز تصميم دارد در انتخابات شرکت کند. اگر ليبرمن محکوم شود شانس ايهود باراک براي حضور دوباره در سياست بالا خواهد بود.

وب‌سايت تحليلي آتلانتيک‌واير، اعلام استعفاي ايهود باراک را تعجب‌آور دانسته و آن را با جنگ غزه و شکست رژيم صهيونيستي مرتبط دانسته است.

به گزارش آتلانتيک‌واير، اگر قرار باشد جنگي ميان ايران و اسراييل صورت گيرد، ايهود باراک نمي‌خواست مسئوليت عواقب اين جنگ را بر عهده داشته و به نام وي ثبت شود.

برچسب ها: باراک ، اسراییل ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار