بصیرت، تقید و تأثیر گذاری از شرایط اصلی امر به معروف و نهی از منكر است و عامران به معروف خود باید به این مسائل توجه كنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکززنجان، مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد استان زنجان گفت: كسی كه به فریضه امر به معروف و نهی از منكر می پردازد خود باید نسبت به این مسئله معرفت داشته و به آن عمل كند در غیر این صورت امر به معروف و نهی از منكر نه تنها تأثیر نداشته بلكه بی معنا و بی نتیجه خواهد بود.

حجت الاسلام شامی امر به معروف و نهی از منكر را از ضروریات دین مقدس اسلام برشمرد و افزود: انجام این فریضه الهی بر همه كسانی كه به مرحله ای از بلوغ اعتقادی و علمی رسیده اند واجب بوده وشكی در آن نیست.

وی ادامه داد: قیام عاشورا مهمترین سیره عملی امر به معروف ونهی از منكر است كه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این راستا هم از بصیرت كافی برخوردار بودند و هم عامل بودن و تأثیرگذاری آن حضرت بر همگان آشكار است.

مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد استان زنجان با اشاره به اینکه احیاء امر به معروف و نهی از منكر از فلسفه مهم نهضت عاشوراست تصریح كرد: رعایت حریم های شرع و مقدسات نیز در جامعه به عنوان مهترین مسئله امر به معروف و نهی از منكر است./ب

برچسب ها: بصیرت ، امربه ، معروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.