يک کارشناس سياست خارجي گفت: احزاب مخالف با انقلاب مصر سعي دارند از خلاء قانوني اساسي استفاده کرده و اخوان المسلمين را کنار گذاشته و قدرت را به دست گيرند.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به جريانات اخير در مصر گفت: اتفاقات اخير در مصر نشانگر اين است که برخي مخالفان انقلاب در اين کشور  سعي دارند وضعيت را به دوران پيش از سرنگوني مبارک بازگردانند.

وي افزود: آنچه که رييس جمهور مصر در شرايط کنوني انجام مي‌دهد جزئي از اختيارات او به شمار مي‌آيد اما حزب ليبرال، سکولار و لائيک در مصر به دنبال کشيده شدن اعتراضات به ميدان التحرير و تحت‌‌الشعاع قرار دادن رييس جمهوري اين کشور هستند.

هاني زاده تصريح کرد: احزاب مخالف با انقلاب مصر سعي دارند از خلاء قانوني اساسي استفاده کرده و اخوان المسلمين را کنار گذاشته و قدرت را به دست گيرند.

وي افزود: با توجه به اقدمات رييس جمهور مصر قطعا او جا پاي مبارک نخواهد گذاشت اما تا زماني که قانون اساسي به همه پرسي گذاشته نشود اختلافاتي وجود خواهد داشت.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان يادآورشد: اگر قانون اساسي جديد در مصر به همه پرسي گذاشته شود به طور حتم حوزه اختيارات رئيس جمهور مشخص شده و اين اختلافات فروکش خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصر ، احزاب ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار