ذهن برخلاف مغز قابل مشاهده یا آنگونه که در تعریف ها آمده قابل تصویربرداری نیست برای اینکه قدرت ذهن خود را بشناسید این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران: ذهن بر خلاف مغز قابل مشاهده یا آنگونه که تعریف ها آمده قابل تصویربرداری نیست. می گویند اگر جسم را در خانه ای بپنداریم همانا ذهن میهمان آن خانه است.

بارها به کسانی برخورده ایم که به نظر می رسد بسیار و آسان و بی دغدغه زندگی شان را پیش ميبرند اما واقعا چرا چنین است؟ باید بگوییم واقعیت این است که این افراد هر چند به دیده ی عامه ی مردم "خوش اقبال" به نظر می رسند اما یاد گرفته اند از غریزه های طبیعی و قدرت های حقیقی درونشان استفاده کنند.

 دکتر محمد مهدی میر حسنی، متخصص روان شناس بالینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: قدرت ذهن، سامانه ی دوگانه است شامل ذهن ناخودآگاه (افکار) و ذهن خود آگاه (باورهاست).

وی در ادامه مطلب خود افزود: ذهن ناخودآگاه از افکاری تشکیل شده است که پیوسته و عادت دار در سر می پرورانیم.(ذهن خود آگاه) به باوری تبدیل می شود (ذهن ناخودآگاه) که چنانچه از محصول ایمان برخودار باشد بی تردید در زندگی مان تجلی خواهد یافت.

میر حسنی تصریح کرد: هر فكري خوب یا بد وقتی به طور منظم و همیشگی به دست قدرت ذهنمان پرورانده می شود و ذهن ناخود آگاه همان را ترغیب می کند و بدین گونه است  که حال و آینده مان رقم می خورد.

این متخصص روان شناس بالینی اظهار داشت: در واقع در مورد هر چه فکر کنید آگاهانه یا ناآگاهانه آن را به سوی خود جذب می کنید. و این همان قدرت ذهن است.

میر حسنی در ادامه گفت: چه بسیار اتفاق افتاده است که اظهار کرده اید، وای خدا، امروز از آن روزهاست و با همین گفته اتفاقات ناخواسته را به سوی خود می کشایند.

بر اساس این دکتر الهام اسکندری متخصص روان شناس بالینی در ادامه گفت: واقعیت، محصول فکرتان است و با تغییر فکرتان می توانید واقعیت را تمیز دهید.

وی ادامه داد: افرادی هستند که جذب کننده اند و سرشار از اعتماد و ایمان اند و آنان می دانند که برای بهره مند شدن و توفیق یافتن به دنیا آمده اند. اما در ضمن افرادی هستند که سرشار از تردید و ترس اند.

اسکندری تصریح کرد: فرصت های گوناگون برایتان فراهم می شود اما می گوید "شاید شکست بخورم" در واقع آنان نمی توانند چندان در زندگی پیش بروند و در همان جایی که  هستند باقی می مانند.

وی خاطر نشان کرد: اما شما می توانید با نظارت بر افکارتان و جهت دادن به آنها در قدرت ذهن ناخود آگاه برای رقم زدن خواسته هایتان از تندرستی و مکنت گرفته تا سرور و شادی و موفقیت استفاده کنید./ع2
برچسب ها: ذهن ، تمرکز ، روان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۷:۱۲ ۰۳ دی ۱۳۹۲
واقعا جذاب و بی نظیر بود کاش مطالب بیشتری بود حداقل هر روز 10 بار میخونم :)
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۷:۱۱ ۰۳ دی ۱۳۹۲
واقعا جذاب و بی نظیر بود کاش مطالب بیشتری بود حداقل هر روز 10 بار میخونم :)
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اریان
۰۰:۲۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
مقاله یتان بی نظیر بود.
آخرین اخبار