مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران آمادگی خود را جهت تاسیس دبیرستان و دانشگاه فوتبال در مجموعه ورزشی تختی و استفاده از این مجموعه در راستای پیشرفت فوتبال استان تهران اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، مجمع عادی سالیانه هیئت فوتبال استان تهران با حضور کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، نژادفلاح مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، شیرازی رییس هیئت فوتبال، روسای هیئت های فوتبال شهرستان ها و حوزه های استان تهران، مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری، لیگ یک، دو، فوتبال ساحلی ، فوتسال و بانوان در آکادمی ملی فوتبال ایران برگزار شد و طي آن، نژاد فلاح بر توجه به زیر ساخت ها تاكيد كرد با اين هدف که کارها از پایه به درستی انجام شود.

نژادفلاح افزود: همانند مدارس غیر انتفاعی گوناگون که تاسیس شده، مدارس و دبیرستان فوتبال هم بايد تاسیس شود و در این باره صحبت های اولیه را هم با آقای حاج بابایی وزیر محترم آموزش و پرورش انجام داده تا با تاسیس دانشگاه علمی کاربردی و تخصصی فوتبال، در آن به آموزش اصولی و علمی این رشته و سایر دروس تخصصی پرداخته شود.

وي درباره برگزاری سومین دوره جام ولایت گفت: اين جام همانگونه که از نامش پیداست باید با شکوه هرچه تمام تر برگزار گردد و در این خصوص فدراسیون و هیئت فوتبال با همکاری و مساعدت های اداره کل نسبت به برگزاری هرچه شایسته تر آن مبادرت خواهد نمود.

نژاد فلاح پیشنهاد جدیدی را مبنی بر برگزاری مسابقات جام دهه فجر با حضور 14 هزار تیم به منظور بزرگداشت این دهه مقدس اعلام نمود و از همه روسا و مسئولین خواست که مشارکت فعال در اين مسابقات، داشته باشند.

در آغاز اين مراسم، نخست رضا عابدینی دبیر هیئت فوتبال استان تهران و در ادامه دکتر شیرازی رییس هیئت فوتبال استان تهران ضمن خوشامد گویی به اعضای مجمع، عملکرد یکساله هیئت فوتبال استان تهران را برای حاضرین تشریح کردند.



در ادامه کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه هیئت فوتبال استان تهران یکی از بازوهای اصلی فدراسیون است، گفت: طرح آسیا ویژن با توجه به پیشرفت چشمگیری که در استان تهران داشته، برای گسترش آن باید در شهرستان ها و حوزه های استان تهران هم فعالیت زیادی کرد تا آن ها هم در عمل، هیئت فوتبال استان تهران را الگوی خود قرار دهند.

وي از اجرای برنامه های آموزشی هیئت فوتبال ابراز رضایت كرد و در این باره گفت: فدراسیون باید اختیارات بیشتری را به هیئت فوتبال بدهد تا تعداد کثیری از کلاس های آموزشی فوتبال در استان تهران برگزار شود.

كفاشيان افزود: در شهرستان ها و حوزه های استان تهران، امکانات سخت افزاری زیادی وجود دارد مانند ورزشگاه بیست و پنج هزار نفری شهر قدس که حتی می توان میزبانی مسابقات آسیایی را در آن به عهده بگیریم و از امکانات بخش خصوصی هم در این راستا استفاده نماییم.

در پايان این مجمع، دکتر شیرازی با استقبال از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی فوتبال در استان تهران ابراز امیدواری کرد که سریعا سرفصل های دروس این دانشگاه را آماده کرده و با حمایت همه جانبه رئیس فدراسیون فوتبال و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، جهت تصویب نهایی به وزارت علوم ارائه کند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار