پنتاگون از يک شهر مجازي براي آموزش هکرهاي دولتي در جنگ سايبري بهره مي گيرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست ،‌ سايبرسيتي (شهر سايبري) در آمريکا همه مشخصه هاي يک شهر معمولي را دارد. از جمله، بانک، بيمارستان و يک نيروگاه، يک ايستگاه قطار و کافي شاپ . اما فقط افراد خاص مي توانند وارد آن  شوند، يعني هکرهاي دولتي که براي جنگ در فضاي سايبري آماده مي شوند.
اين شهر يک مکان مجازي است که فقط در شبکه هاي رايانه اي تحت کنترل يک شرکت امنيتي مستقر در نيوجرسي قرار دارد که طبق قرارداد با نيروي هوايي آمريکا فعاليت مي کند. رايانه ها هر گونه ارتباطات و عمليات از جمله پست هاي الکترونيکي، سيستم هاي گرمازا، خط آهن و يک پايگاه اينترنتي اجتماعي را شبيه سازي مي کنند.
اين شهر چيزي شبيه ماکت هاي شهرهايي است که در تاسيسات نظامي آمريکا براي کمک به آموزش سربازان آمريکايي براي جنگ در عراق ساخته شد. اما در سايبرسيتي،  هکرسربازهاي نيروي هوايي و ديگر قواي ارتش آمريکا  عمليات حمله و دفاع را در مورد رايانه ها و شبکه هايي که اين شهر فرضي را کنترل مي کنند، تمرين خواهند کرد. مثلا در يک تمرين سعي خواهند کرد کنترل يک قصار پرسرعت حاوي تسليحات کشتار جمعي را بدست گيرند.
براي کساني که در ماموريتهاي تمريني شرکت دارند، اين عمليات ديجيتالي واقعي به نظر مي رسد. اين شهر بيش از پانزده هزار سکنه خواهد داشت که داراي حسابهاي پست الکترونيک، گذرواژه هاي کاري و سپرده هاي بانکي اند. نيروگاه آن کارمند دارد. در بيمارستان آن بيماراني بستري اند. در کافي شاپ مشتريان رفت و آمد و طبق روال معمول از شبکه ناامن وي  استفاده مي کنند.
سايبر سيتي در واقع نگاهي به درون  طرحهاي به دقت حفاظت شده پنتاگون براي جنگ سايبري و منعکس کننده نگراني هاي فزاينده دولت آمريکا درباره آسيب پذيريهاي رايانه هايي است که زيرساختارهاي مهم اين کشور را تحت کنترل دارند. ماه گذشته، لئون پانتا وزير دفاع آمريکا گفت که حملات ديجيتال مي توانند به مخربي حملات تروريستي يازده سپتامبر باشند و کشور را حقيقا فلج کنند.
در پس همه نگراني ها اين واقعيت نهفته است که آمريکا در آينده قابل پيش بيني  همچنان در برابر حملات آسيب پذير خواهد بود چون هيچکس درک کافي از فضاي سايبري به منظور تامين امنيت آن ندارد.  
طبق مصاحبه هاي انجام شده با کارشناسان امور امنيتي و رايانه اي، طي چهار دهه اي که از شروع استفاده از اينترنت مي گذرد، اکثر تحقيقات درباره فضاي سايبري جنبه فرعي داشته است. اکنون با مرتبط شدن سيستم هاي ارتباطي، زيرساختاري، نظامي، بانکي، پزشکي و ديگر سيستمها در جهان که با سرعت فزاينده ادامه دارد، پويايي شناختي فضاي سايبري به مراتب پيچيده تر شده است. آزمايشهاي علمي که ممکن است به پيشرفت هايي در امنيت سايبري بيانجامد، فقط شروع کار است.  
اين درحالي است ک هکرها از مزيت  بزرگي برخوردارند. آنها مي توانند زمان،‌ مکان و شيوه حملات را انتخاب کنند. مدافعان تقريبا همواره در موضع واکنش قرار دارند و خسارات به بار آمده را ترميم مي کنند.
هدف از ايجاد سايبر سيتي آماده سازي هکرهاي دولتي براي اقدامات مقتضي تا زماني است که  بتوان به راه حل هاي دراز مدت دست يافت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار