استاندار لرستان گفت: برگزاری آیین های ویژه سوگواری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در لرستان، نماد دیگری از ظرفیت های عظیم و ارزشمند مردم در زمینه فرهنگ و اعتقاد مذهبی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان 

دكتر حبیب الله دهمرده در ابتدای جلسه تنظیم بازار استان، افزود: حضور مردم لرستان در آیین های ویژه سوگواری شهادت امام حسین (ع) به گونه ای باشكوه و یكپارچه بود كه به واقع جای شكرگذاری و قدرشناسی دارد.

وی با بیان اینكه مشخصه ویژه عزاداری های مردم لرستان دراین ایام خلوص نیت و صفای باطن است، اظهار كرد: این حضور عظیم و ارزشمند مردم به واقع مصداق بارز یك حركت فرهنگی آن هم فرهنگ ناب اسلامی در راستای پاسداری و دفاع از اصول و ارزش های دینی و مذهبی است.

استاندار لرستان با تاكید بر اینكه این حركت مردم بار مسوولیت مدیران را دو چندان می كند، تصریح كرد: زمینه سازی برای ظهور و ثبوت این حركت ارزشمند فرهنگی و بروز اعتقادات ناب مردم، از وظایف اصلی مسوولان امر به ویژه متولیان حوزه فرهنگی و مذهبی استان است.

دكتر دهمرده با بیان اینكه آیین های عزاداری محرم امسال به مراتب باشكوهتر و هدفمند تر از سال های گذشته بود، اظهار كرد: حضور باشكوه و مخلصانه اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد و گروهها و رده های سنی مختلف به خوبی ظرفیت های غنی فرهنگی و دینی مردم ولایی دیار لرستان را همانند دیگر نقاط كشور به اثبات می رساند.

به گفته وی، حضور مشتاقانه و معرفت طلبانه دختران و پسران جوان و نوجوان دراین آیین ها بسیار قابل توجه و چشمگیر بود، چراكه این افراد با خلوص نیت و از صمیم قلب در سوگ شهدای كربلا عزاداری كرده و اشك می ریختند.

استاندار لرستان با تاكید بر اینكه این حركت ارزشمند فرهنگی ، پشتوانه عظیمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: به طور حتم بازتاب های داخلی و خارجی این قبیل اقدامات نقش بسیار تعیین كننده ای در افكار عمومی جهان و همچنین دولت های خارجی نسبت به این ملت و كشور خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان لرستان با تاكید بر اینكه شیوه عزاداری مردم لرستان و سنت های ارزشمند و تاریخی آنها در این زمینه در كشور كم نظیر است، افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا تصویر كاملی از حضور گسترده مردم لرستان در آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان عالم، تهیه و به همگان ارائه شود./س

برچسب ها: عزاداری ، آیین ، سوگواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.