"سرعت، دقت" اولین مسابقه سیمای کردی شبکه جهانی سحر به صورت تلفنی و زنده است که به زودی از این سیما پخش خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، مهیار کلهر تهیه کننده و کارگردان این مسابقه تلویزیونی با اشاره به اینکه بخش های گرافیکی این برنامه ضبط و آماده شده است، گفت: تولید این برنامه از اوایل تیرماه سال جاری آغاز شده و حدود 4 ماه به طول انجامیده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقه "سرعت، دقت" ساختاری تلفنی و مجری محور دارد، افزود: این برنامه از بخش های مختلفی همچون ایران شناسی، بازی های سرگرم کننده، مخاطب شناسی و اطلاعات عمومی تشکیل شده است.

کلهر با اشاره به اینکه در هر برنامه 2 یا 3 نفر شرکت کننده حضور داشته و به رقابت می پردازند، افزود: هر شرکت کننده پس از برقراری ارتباط زنده تلفنی ابتدا به صورت گرافیکی وارد میدان آزادی تهران می شود و در فضایی رایانه ای 15 تابلو را در مقابل خود می بیند که هر یک بیانگر یک مکان تاریخی است و با انتخاب یکی از آنها وارد فضای سه بعدی شده و میزان آشنایی او با اماکن تاریخی- مذهبی ایران، بویژه در مناطق کردنشین سنجیده می شود.

تهیه کننده مسابقه "سرعت، دقت" در ادامه از انجام بازي هاي جذاب و سرگرم كننده در بخش دیگر این مسابقه خبر داد و اظهار کرد: در این بخش شرکت کنندگان در فضایی گرافیکی به بازی هایی که كمتر در مسابقات تلفني مورد توجه بوده مانند بولینگ و بسکتبال، می پردازند و مراحل را یکی پس از دیگری طی می کنند تا به جایزه دست یابند.
کلهر مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر شرکت کننده را 5 دقیقه و ملاک دریافت جایزه را پشت سر گذاشتن موفق همه مراحل ذکر کرد و گفت: در بخش مخاطب شناسی، بخش هایی از فیلم و سریال ها و برنامه های پخش شده یا در حال پخش سیمای کردی نمایش داده شده و از شرکت کننده خواسته می شود که نام برنامه را حدس بزند. در بخش اطلاعات عمومی نیز دانش عمومی شرکت کنندگان با طرح سوالات چند گزينه اي با موضوعات ديني و معارف، تاريخي، ادبيات ايران و جهان و ... محک می خورد.
از عوامل تهیه و تولید این مسابقه زهرا فرخی راد (گرافیست)، مهدی حسنی حلم (امور رایانه و بازسازی اماکن)، محسن کلهر و سارا اسدی (دستیاران تهیه) و فرح همایون فر (گوینده متن) را می توان نام برد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار