رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تدوین استانداردهای معیار مصرف در راستای اصلاح الگوی مصرف در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،نظام الدین برزگری در نشست خبری با رسانه های خوزستان اظهار کرد: استاندارد در عصر کنونی به لحاظ اهمیت به یک ضرورت ملی تبدیل شده است.
وی افزود: فلسفه تشکیل شورای استاندارد ملی با کارکرد ملی و به منظور استاندارد سازی کالا و خدمات و موارد مورد نیاز فراهم کردن زمینه مشارکت عمومی مردم و دستگاه های اجرایی در استاندارد سازی است.

برزگری نخستین وظیفه سازمان استاندارد را تدوین استاندارد ها به عنوان نقشه راه تولید یا ارائه خدمات بیان کرد و ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی را ماحصل این امر برشمرد و گفت: پیش ‌بینی شده در افق 1404 هر کالا و خدماتی که به مردم عرضه می شود مطابق با استاندارد باشد،  و به این ترتیب تدوین استاندارد خدمات از اهداف آینده سازمان است.

وی اضافه کرد: در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری شد سازمان استاندارد اقدام به تدوین استاندارد مصرف انرژی کرد و در آن موقع 35 استاندارد در زمینه معیار مصرف محصولات فسیلی و انرژی بر تدوین شد.

رئیس سازمان استاندارد کشور در خصوص گواهی های معیار مصرف انرژی گفت: وقتی در کشور مساله اصلاح الگوی مصرف مطرح شد، سازمان استاندارد نیز نسبت به تدوین استانداردهای معیار مصرف انرژی فعالتر عمل کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 40 گواهی استاندارد در خصوص محصولات انرژی ‌بر و نزدیک به 30 فقره استاندارد برآیند مصرف انرژی در صنایع بزرگ کشور صادر شده است.
 
برزگری ادامه داد:  در دنیا استاندارد‌ها بر چهار محور استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی تدوین می ‌شود که تا 2 سال پیش ما بیشتر در زمینه استانداردسازی و ارزیابی انطباق فعال بودیم اما از 2 سال گذشته تاکنون یک مرکز ملی با عنوان تایید صلاحیت تشکیل شده است.
 
وی گفت: استاندارد به معنای امنیت، آرامش و رعایت ضوابط در مراحل تهیه و تولید محصولات است و مهر استاندارد به عموم مردم این اطمینان را می‌دهد که در تولید این کالا کیفیت، سلامت و وضعیت فنی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است./س
برچسب ها: تدوین ، معیار ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.