نتيجه اين اقدامات اخراج و بيكارشدن هزاران تن از كاركنان بخش بهداشت و درمان مادريد و افزايش خدمات درماني و هزينه هاي زندگي براي مردمي است كه از چهارسال پيش در بحران شديد اقتصادي بسرمي برند

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دولتمردان مادريد اعلام كرده اند در سال 2013 ميلادي كه حدود يك ماه ديگر آغاز مي شود شش بيمارستان بزرگ ، 27 مركز بهداشتي و درماني را به بخش خصوصي واگذار مي كند. علاوه براين دولت اسپانيا از تعطيلي چندين بيمارستان و مركز خدمات درماني ديگر خبر داده است.

اين طرح در پي تشديد بحران اقتصادي در اسپانيا و با هدف كاهش كسري بودجه دولت از سوي حزب حاكم محافظه كار اتخاذ شده و علاوه بر كاركنان بخش بهداشت و درمان موجب اعتراض ديگر اقشار اين كشور شده است.

نتيجه اين اقدامات اخراج و بيكارشدن هزاران تن از كاركنان بخش بهداشت و درمان ايالت مادريد و افزايش خدمات درماني و هزينه هاي زندگي براي مردمي است كه از چهارسال پيش در بحران شديد اقتصادي بسرمي برند و با نرخ بيكاري 25 درصدي و از دست رفتن شغل بيش از پنج ميليون و 700 هزار نفر مواجه هستند.

همزمان ماريانو راخوي نخست وزير اسپانيا در پي شكست استقلال طلبان در انتخابات اخير ايالاتي در كاتالان با سياستمداران حزب حاكم ديدار و درباره پيامدهاي نتايج اين انتخابات رايزني كرد.

از سوی دیگر «ليگ مبارزه با سرطان» درباره كاهش كمك به تحقيقات پزشكي كه مي تواند بسياري از پژوهش هاي تحقيقاتي و نيز برنامه هاي حمايتي از بيماران را به خطر اندازد هشدار داده است. این سازمان كه روز به روز با كمك هاي كمتر و تقاضاي بيشتر روبرو مي شود اعلام كرده که «اگر تغييري در اوضاع ايجاد نشود مجبوريم در سال 2013 از حدود ده طرح تحقيقاتي و نيز امور حمايتي از دو هزار خانواده بيمار صرفنظر كنيم».

«ليگ مبارزه با سرطان» بعلت بحران اقتصادي هم اكنون با كاهش بودجه و مشكلات جذب نيرو روبرو شده است. اين انجمن پيش بيني كرد در سال مالي 2012 متحمل يك ميليون يورو زيان خواهد شد.

بر اساس امارها كمك هاي اهدايي در حالي كاهش مي يابد كه این سازمان بيش از گذشته با تقاضاي كمك مالي براي بيماران سرطاني به خصوص مادران مجرد كه از عهده هزينه هاي روزمره خود برنمي آيند روبرو است اما كمك هاي مالي براي تحقيقات پزشكي در فرانسه به شدت كاهش يافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار