در سال جاری بالغ بر 87 کیلومتر کمربند حفاظتی در قالب حفر کانال، ایجاد خاکریز، فنس کشی ،ایجاد سیم خاردار، بنچ مارک ونهال کاری در مناطق بحرانی منابع طبیعی استان فارس احداث شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: برای اجرای این طرح در مجموع یک میلیارد و 178 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی اختصاص و صرف اجرای آن شده است.

سید کاظم بردبار افزود: برای در امان ماندن عرصه های منابع طبیعی از تخریب و تصرف از ابتدای اجرای این پروژه تاکنون دوهزار و700 کیلومتر کمربند حفاظتی بین مرزهای اراضی ملی با مستثنیات قانونی اشخاص در استان فارس ایجاد شده است.

وی بیان داشت: کمربند حفاظتی ایجاد شده در 21 شهرستان‌ استان فارس احداث شده که بر این اساس میزان قابل توجهی از اراضی ارزشمند ملی از تصرف سودجویان مصون مانده است.

وی افزود: با توجه به بحرانی بودن بسیاری از این مناطق و احتمال تخریب و تصرف ایجاد کمربند حفاظتی ضروری بوده که این امر به نحو مطلوب اجرا شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه به مشکل کمبود اعتبار برای اجرای طرح کمربند حفاظتی در سال جاری اشاره و تصریح کرد: تامین اعتبار مورد نیاز مشکل اجرای این طرح را مرتفع خواهد ساخت به همین خاطر امسال به‌صورت محدود این طرح در شهرستانهای استان به مرحله اجرا در می آید.

بردبار گفت: در حال حاضر به دلیل کمبود نیروی حفاظتی، یکی از بهترین راههای حفظ و جلوگیری از تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی ایجاد کمربند حفاظتی ایجاد حائل به روشهای خاکریز، حصار سیمی و فنس کشی، نصب بنچ مارک ، در بین عرصه‌های منابع طبیعی و مستثنیات است که با توجه به شرایط هر منطقه از یکی از روشها استفاده می شود .

وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی یکی از وظایف حاکمیتی دولت است گفت:افزایش ضریب حفاظتی، مشخص شدن مرز اراضی ملی و مستثنیات و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی افراد فرصت طلب از اهداف دیگر اجرای طرح کمربند حفاظتی است./س


برچسب ها: کمربند ، حفاظت ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.