بازخورد مثبتي براي عكاسي ايران با وجود درگير شدن چند عكاس و ديده شدن چند عكس در جشنواره ها وجود ندارد.

حسن غفاري، داور جشنواره هاي عكاسي در گفتگو با خبرنگار تجسمي باشگاه خبرنگاران در خصوص برگزاري جشنواره ها و تأثير گذاري آنها در رشد جايگاه عكاسي ايران گفت: يك تعريف كلي از برگزاري جشنواره در جامعه عكاسي ايران وجود ندارد و بايد سياست گذاري آن ها را تغيير داد زيرا مسئولان جشنواره ها را با هدف استفاده ابزاري از عكاسان براي پيشبرد اهداف خودشان برگزار مي كنند.
اين هنرمند عكاس با اشاره به در نظر گرفتن بودجه براي عكاسي از سوي سازمان هاي مربوطه به حوزه فرهنگي و هنري گفت: اين بودجه ها نه تنها در عكاسي، در ساير هنرهاي تجسمي هم خرج نمي شود و به مباحثي غير از آن ها اختصاص مي يابد.
اين عكاس مستند در خصوص صرف مبالغ هنگفت در جشنواره ها و به دنبال آن بازخورد مثبت براي عكاسي خاطر نشان كرد: تداوم فرهنگي و بازخوردي چشمگيري و مفيد براي جامعه عكاسي مشاهده نمي شود و در جشنواره ها فقط چند عكاس درگير هستند و فقط چندين عكس ديده مي‌شود كه اين به باور من بازخورد مثبتي براي عكاس ايران ندارد.
غفاري با اشاره به انتخاب تك عكس از مجموعه‌ي يك عكاس توسط مسئولان برگزار كننده جشنواره و به دنبال اين حركت توهين به تفكر عكاس و ناقص ديده شدن اثر وي گفت: اين انتخاب در آيين‌نامه قيد شده و يا با اجازه عكاس صورت مي گيرد و اگر از منظر او ايرادي نداشته باشد، انجام مي شود. در صورت انجام اين عمل بدون اطلاع عكاسي هنرمند مي تواند از برگزار كننده شكايت كند.
اين داور عكاسي افزود: با توجه به اينكه عكاسان امنيت شغلي و اجتماعي ندارند، اين جشنواره‌ها به نوعي منبع در آمدي براي آنان است.
 وي گفت: در جشنواره ها،همانند مناقصه كسي برنده است كه خود را با موضوع هايي كه در فراخوان جشنواره ها آمده است، هماهنگ كند./ص
برچسب ها: جشنواره ، عکاس ، عکس ، تئاتر ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.